Pomimo dynamicznego rozwoju korespondencji elektronicznej (wiadomości e-mail), klasyczny papier nadal ma się dobrze. Szczególnie firmy doceniają tradycyjną, papierową korespondencję, a w wielu branżach wydaje się ona wręcz niezastąpiona. W poniższym tekście postaramy się podpowiedzieć m.in. jakie zalety płyną z używania papieru firmowego oraz jakie informacje powinny się na nim znaleźć.
Klasyczny e-mail i papier firmowy mogą funkcjonować równolegle
Obie z form korespondencji mają swoje zalety, ale mogą się doskonale uzupełniać. Poczta elektroniczna zapewnia szybkość, dostęp do wiadomości z każdego telefonu, komputera z dostępem do internetu To sprawia, że możemy wysyłać i odbierać korespondencję bez względu na porę dnia i miejsce pobytu. Jest to niebywała wygoda, ale też przekleństwo nowych technologii, które nie pozwalają ani na chwilę zapomnieć o pracy. Z drugiej strony, żadna, nawet najdłuższa wiadomość elektroniczna nie zastąpi klasycznego pisma na papierze firmowym. Poczta i firmy kurierskie nie działają wprawdzie równie szybko, jak internet, ale papierowe dokumenty mają zupełnie inny wydźwięk pomimo tego, że coraz częściej posługujemy się podpisem elektronicznym.
Jakie zalety ma korzystanie z papieru firmowego?
Papier firmowy to przede wszystkim dbałość o wizerunek firmy, która się nim posługuje. Niektóre dokumenty trudno wyobrazić sobie w innej niż papierowej formie. Mowa tu np. o różnego rodzaju umowach kredytowych, notarialnych itp. Własny papier firmowy dodaje każdej firmie profesjonalizmu.
Oczywiście poza stroną wizualną, czyli np. logo firmy, ewentualnie specjalnym nagłówkiem papier firmowy pełni funkcję informacyjną. Dlatego zlecając druk papieru firmowego należy upewnić się, czy znajdą się na nim wszystkie najważniejsze dane o firmy. Zazwyczaj będą to: nazwa firmy, adres jej siedziby, telefon stacjonarny numer faksu. Do kompletu nie może zabraknąć oczywiście adresu strony internetowej i adresu e-mail.
Wszystkie dane warto sprawdzić dwa razy, zanim przekażemy zlecenie do druku. Dobra informacja dla wszystkich przedsiębiorców jest taka, iż papier firmowy możemy zamawiać w stosunkowo niewielkich ilościach.
Przykładowo drukarnia internetowa Drukomat przyjmuje zamówienia już od 500 szt. Dzięki temu na papier firmowy może sobie pozwolić każda, nawet niewielka firma. Pierwsze zamówienie pozwala zwykle zorientować się jak wygląda praca z papierem firmowym, ile go zużywamy itd. Kolejne zamówienia mogą być odpowiednio większe.
Czego unikać w papierze firmowym?
Wybór papieru firmowego to często decyzja na lata, dlatego warto dobrze zaplanować co ma się na nim znaleźć. Jednym z rozwiązań godnym polecenie jest skorzystanie z porady firmy, która przygotuje wizualizację nagłówka i stopki papieru. Papier firmowy ma ściśle określoną rolę i w żadnym razie nie może być zbyt przeładowany ozdobnikami. Tym, co powinno go wyróżniać to skromność, a wręcz minimalizm. Zbyt dużo kolorów, duże czcionki mogą niepotrzebnie rozpraszać od zawartej na nim treści, a to chyba ostatnia rzecz, jakiej chcielibyśmy uniknąć będąc właścicielem firmy.
Ile kosztuje papier firmowy?
To z pewnością jedno z pytań, które nurtuje wielu potencjalnych klientów na usługi drukarni papieru firmowego. Zanim na nie odpowiemy podsumujemy pokrótce zalety płynące z jego używania.
1. Po pierwsze wizerunek firmy, coś, co nie ma ceny, a jednak dzięki dobremu papierowi możemy go podnieść.
2. Rozpoznawalność marki. Papier firmowy to świetna okazja, aby w subtelny sposób pokreślić istnienie firmy.
3. Oficjalność. Pisma na papierze firmowym wyróżniają się na tle zwykłych. Łatwiej je odnaleźć i odróżnić od kopii w przypadku gdy są kopiowane.
4. Forma reklamy. Papier firmowy to w pewnym sensie wizytówka. Zawiera wszelkie niezbędne dane kontaktowe, a logo i kolory jednoznacznie kojarzą się z daną firmą.
Jeśli w ten sposób spojrzymy na temat, inwestycja rzędu 200-300 zł za kilka tysięcy stron papieru firmowego nie wydaje się wygórowana. Jest to jednak z tańszych form inwestycji, jakie możemy poczynić dla dobra naszej firmy.
Przeczytaj również:
Co należy wiedzieć przed założeniem firmy?
Copywriting, czyli tworzenie treści na potrzeby reklamy
Jakie usługi świadczą firmy logistyczne?
Rejestracja firmy – jak to zrobić?