Posiadanie własnej firmy brzmi świetnie, nieprawdaż? I choć założenie działalności gospodarczej nie powinno stanowić większych trudności, należy zwrócić uwagę na nawet najmniejsze detale, które przybliżą nas do celu. Co musisz koniecznie wiedzieć tuż przed założeniem firmy? Wszystkiego dowiesz się w niniejszym artykule!
Badanie rynku – od czego zacząć?
Wbrew pozorom rynek nie jest tak duży, jak mogłoby nam się wydawać, a zapotrzebowanie na konkretne usługi może rosnąć lub maleć z dnia na dzień. Stąd też pierwszą kwestią, którą warto poruszyć jeszcze przed otwarciem własnej działalności gospodarczej, jest badanie rynku. Jaka branża cię interesuje i czy widzisz zapotrzebowanie na wybrany przez ciebie charakter usług? Co możesz wnieść na rynek i dlaczego potencjalni klienci powinni wybrać właśnie ciebie? Wdrażanie nowych usług ma sens, o ile znajdą się osoby, które będą chciały kupić produkt. W innym razie otwarcie biznesu może przynieś rezultat daleki od pożądanego…
Samodzielnie czy z kimś?
Jednoosobowa działalność gospodarcza to żadna nowość! Nie każdy decyduje się otwarcie biznesu ze wspólnikiem i doskonale to rozumiemy! Niemniej jednak prowadzenie firmy wymaga dużego zaangażowania i doskonałej znajomości podstaw prawnych. Spółka z zaufanym partnerem to dobry wybór. I choć zyski są rozdzielane na wszystkich członków zespołu, jest to stosunkowo bezpieczne rozwiązanie.
Rodzaj działalności gospodarczej
Decyzja o założeniu firmy powinna zostać doskonale przemyślana. Nie wystarczy ciekawy koncept czy spore zaplecze finansowe. Działalność musi zostać zarejestrowana, a jeszcze zanim to zrobisz, należy wybrać, jaki charakter działalności gospodarczej interesuje cię najbardziej. W Polsce możemy wyróżnić trzy formy działalności – spółkę cywilną, spółkę handlową oraz jednoosobową działalność gospodarczą. Niektóre z nich mogą wiązać się z pewnymi ograniczeniami. Zrób dokładny research i podejmij słuszną decyzję.
Specjalistyczne systemy – czy warto?
Prowadząc własną firmę, należy położyć duży nacisk na jej rozwój! Wdrożenie automatyzacji czy systemów ERP nie tylko wyróżni twoją markę na tle konkurencji, lecz także pozwoli wejść na jeszcze wyższy level. Automatyzacja i zintegrowanie zachodzących w firmie procesów to klucz do sukcesu!
Gdzie możesz zwrócić się po pomoc? Firma Implemo – https://implemo.pl/ – to odpowiedź na twoje potrzeby i oczekiwania. Bogaci w wieloletnie doświadczenie specjaliści zajmą się wdrożeniem specjalistycznych systemów oraz ich optymalizacją.
Analiza konkurencji
Badanie rynku oraz potencjalnej grupy docelowej to jedne z pierwszych kroków, które należy wykonać jeszcze przed rejestracją działalności gospodarczej. O czym jeszcze musisz pamiętać? Poznanie konkurencji oraz ich stricte marketingowych działań to podstawa. Wejście na rynek nie należy do łatwych… Warto zatem przeanalizować firmy konkurencyjne i stworzyć własną strategię marketingową. Zobacz, czym możesz wyróżnić się na tle innych i działaj!
Oferta dla klientów
Tworzone przez ciebie usługi muszą zostać przedstawione pożądanym użytkownikom. Bez tego ani rusz! Zadbaj o przygotowanie profesjonalnej oferty, która zachwyci klientów nie tylko konkurencyjną ceną, lecz także wyznawanymi przez twoją markę wartościami. Na co zwrócić szczególną uwagę? Na promocję i wezwanie odbiorców do działania!
Polityka cenowa
Często zastanawiamy się, skąd biorą się dość wysokie ceny produktów, nie zdając sobie sprawy, jak kosztowne jest świadczenie konkretnych usług. Na ostateczną cenę produktu składa się m.in. koszt produktu, podatek VAT, podatek dochodowy czy prowizja przy sprzedaży w sklepie internetowym. Stąd też radzimy zwrócić uwagę na proponowany pułap cenowy. Koszty wykonania usługi czy produktu nie mogą być ani zbyt niskie, ani zbyt wysokie.
Analiza ryzyka
Nie od razu Rzym zbudowano! Wbrew pozorom nie tak łatwo jest wejść na rynek i od razu pozyskać tłumy klientów… Zakładając własną działalność gospodarczą, musimy mieć świadomość możliwego ryzyka. Daj sobie czas i przede wszystkim bądź otwarty na zmiany!
Przeczytaj również:
Kiedy i jak ogłasza się upadłość firmy?
Kalendarze i kartki świąteczne jako stały element polityki firmy