Współczesny biznes i jego promowanie wymaga prowadzenia działań na wielu płaszczyznach jednocześnie. Doskonała kondycja strony określająca jej wysoką jakość, zgodnie z najnowszym algorytmem Google (Core Web Vitals), nie wystarczy. Google podkreśla na swoim blogu, że “chociaż wszystkie aspekty działania strony są ważne, priorytetowo traktujemy strony z atrakcyjnymi treściami, nawet jeśli jakościowo są poniżej normy“. Oznacza to, że nadal najważniejszym względem, wpływającym na pozycjonowanie strony jest jej zawartość, czyli merytoryczny i oryginalny content.
Bezcenne słowo pisane
Promocja treści jest znacznie bardziej stabilna i długofalowa w odróżnieniu do kosztownych i krótkofalowych efektów dzięki reklamie. Jest to szczególnie widoczne w dzisiejszej gospodarce, gdzie budżety są napięte, a konkurencja o ich uwagę nigdy nie była większa. Kapitał reklamowy zostaje często przepalony zanim przekaz trafi do zdecydowanego klienta. Realnie stwarza iluzję wzrostu sprzedaży, która kończy się w momencie wyczerpania budżetu reklamowego.
Wobec powyższego, ma sens, że firmy szukają rozwiązań, innych niż typowa reklama.
Wartościowa treść, może być powielana i udostępniania, przynosząc ruch na stronie, w efekcie czego, czas poświęcony na tworzenie treści, zwraca się kilkukrotnie.
Copywriting a SEO
Tworzenie treści to proces, który wymaga od copywritera umiejętności nie tylko copywriterskich, czyli łatwości tworzenia merytorycznych tekstów, ale także marketingowych i sprzedażowych. Copywriter musi posiadać umiejętność zaciekawienia odbiorcy, tym co ma do powiedzenia, pisać przekonująco i prosto zarazem.
Istotą tworzenia contentu, jest także umiejętne zastosowanie wymagań wpływających na pozycjonowanie – czyli czytanie i ocenę tekstu przez roboty Google. Więcej o copywrittingu tu.
Pisanie tekstów zgodnych z SEO nie jest proste, jednak konieczne. Mianowicie, genialny artykuł, będzie niedostrzegalny dla użytkowników wyszukiwarek, jeśli nie zostaną w nim zawarte elementy seo on site. Z kolei słabej jakości treść, nie zyska zaufania Google i mimo zachowania wymagań SEO, ranking strony nie będzie najlepszy.
Tylko zachowanie równowagi w tych dwóch aspektach, daje gwarancję sukcesu dla strony internetowej.
Blog firmowy – sprzymierzeniec witryny
Umieszczanie wysokiej jakości treści, zgodnych z SEO na blogu firmowym, to doskonała praktyka, wpływająca na kreowanie specjalisty w branży, będącej przedmiotem działalności firmy. To także idealny sposób na wzmocnienie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Prowadzenie bloga firmowego daje nieograniczone możliwości generowania najwyższej jakości contentu, w celu pozyskania potencjalnych klientów.
Tworzenie treści to doskonałe uzupełnienie działań marketingowych firmy. Dobrej jakości tekst, odwdzięczy się wysokim rankingiem w wyszukiwarkach internetowych, przyciągając na stronę potencjalnych zainteresowanych ofertą.
W odróżnieniu do płatnej reklamy, praca nad pozycjonowaniem strony, dzięki content marketingowi, nie kończy się wraz z końcem kampanii reklamowej. Wręcz przeciwnie, im dłuższy staż treści, tym większa jego wartość.
Sprawdź jak działa Agencja Marketingowa Rzeszów