Gadżety reklamowe to drugi, zaraz po reklamie internetowej nośnik reklamy, który jest skuteczny i zarazem atrakcyjny cenowo, tak wynika z badań Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych.
Upominki firmowe lubią zarówno marketingowcy, ponieważ pozwalają one obniżyć wydatki na marketing, nie tracąc przy tym zasięgu działań, jak i sami klienci. W końcu dostają upominki w prezencie, a te lubimy wszyscy.
Nie podlega zatem dyskusji, iż warto w nie zainwestować. Gadżety reklamowe dla firm, to reklama zewnętrzna w wersji mini, która ma za zadanie:
– uświadomić klientom istnienie marki i utrwalić ją w pamięci
– budować jej pozytywny wizerunek
– wypromować nowe produkty lub usługi
– wzmocnić pozytywne wrażenia podczas spotkania z klientem
– zwiększyć dochody (w dalszej perspektywie)
Zdecydowana większość gadżetów reklamowych doskonale radzi sobie z osiąganiem celów, jakie się przed nimi stawia. Gadżet firmowy już ze względu na to, że jest upominkiem, rodzi w kliencie pozytywne emocje, jednak aby jego skuteczność była większa, musi być estetyczny, dobrej jakości i użyteczny. Właśnie te trzy cechy są wskazywane przez odbiorców reklamy, jako wyznaczniki pożądanego gadżetu reklamowego. Opinie marketingowców na ten temat pokrywają się ze zdaniem klientów w przypadku pierwszych dwóch cech. Gadżety muszą być ładne i trwałe, jednak niekoniecznie użyteczne. W każdym razie cecha ta jest podawana dopiero w dalszej kolejności.
Gadżety tradycyjne i nowoczesne
Tradycyjne gadżety reklamowe sprawdzą się w każdej działalności, niezależnie od tego, kim jest klient, ponieważ używamy ich wszyscy, niezależnie do tego, czym się zajmujemy i interesujemy. Mowa tutaj o kubkach, długopisach, brelokach do kluczy itp. Tego typu upominki wydają się idealnie, by utrwalić markę w świadomości i pamięci klienta. Z drugiej strony na tyle przyzwyczailiśmy się do tego typu gadżetów reklamowych, że zupełnie nam spowszedniały i często nie zwracamy na nie uwagi.
Długopisy, kubki reklamowe – kiedy zdają egzamin
Zaletą tradycyjnych gadżetów jest ich funkcjonalność, kubków i długopisów używa każdy z nas, nie wyrzucimy ich, nawet jeżeli nam się nie spodobają wizualnie. Będziemy częściej lub rzadziej z nich korzystać, co mimowolnie zwiększy szanse na to, że zobaczymy logo marki, która nam je podarowała. To pewniaki, na dodatek skuteczne. Z drugiej strony klienci chcą, aby ich zaskakiwać i nowoczesne, mniej oklepane gadżety na dłużej przykują ich uwagę.
Nowoczesne gadżety reklamowe pozwolą wyróżnić się z tłumu, a to obecnie, kiedy jesteśmy ze wszystkich stron bombardowani różnymi formami reklamy, jest dosyć trudne. Takie nietypowe upominki dla klientów niosą jednak za sobą pewne ryzyko, że nie trafimy w gust naszych odbiorców.
Gadżety technologiczne, elektroniczne – zastosowania
Wszystko zależy od klienta, w zależności od jego profilu, powinniśmy zastanowić się, jakie upominki będą najlepsze. Nowoczesne gadżety sprawdzają się na pewno w przypadku, kiedy nasi klienci, to osoby młode, lubiące ciekawostki i gadżety, dzięki którym będą mogli się wyróżnić.
Nowoczesne gadżety są idealnym rozwiązaniem dla firm z sektora IT oraz tych z branży kreatywnej. Zwłaszcza w tym drugim przypadku oczekiwania klientów są wysokie i tradycyjne upominki mogą nie być dla odbiorców reklamy zbyt satysfakcjonujące.
Tutaj nawet nie tyle warto, ile trzeba zadbać o wyszukane gadżety, które pokażą klientom, że podchodzimy do firmy z pomysłem i na pewno nie zabraknie go również dla nich.
Gadżety tradycyjne i nowoczesne reprezentują dwa różne podejścia marketingowe. Te klasyczne są bezpieczne, ze względu na swoją funkcjonalność i skuteczne. Te nowoczesne z kolei potrafią zaskoczyć klienta i wyróżnić nas na tle innych marek. Możesz śmiało wykorzystywać do promocji zarówno te pierwsze, jak i drugie, kierując różne gadżety reklamowe do różnych grup klientów.
Szukasz inspiracji dla swojej firmy?
– sprawdź kubki reklamowe – https://www.opengift.pl/kubki-reklamowe/
– sprawdź gadżety elektroniczne – https://www.opengift.pl/elektroniczne-gadzety/
Przeczytaj również:
Kalendarze i kartki świąteczne jako stały element polityki firmy