Końcówka roku to okres szczególny. Dla osób prywatnych to czas zakupów prezentów i przygotowań do Wigilii, dla firm to czas na zamknięcie wielu tematów i przygotowań do nowego roku. Z racji tego, że firmy działają na ogół długoterminowo, większość z nich dba o dobre relacje ze swoimi klientami. Koniec roku sprzyja temu, aby okazać swoim kontrahentom sympatię. Pomocne w tym są różnego rodzaju drobne gesty jak wysłanie kartek świątecznych i wręczenie kalendarzy na nowy rok. Dlaczego warto to robić? O tym poniżej.
Kartka świąteczna to miły wyróżnik w dobie elektronicznej korespondencji
Od czasu, gdy wiadomości mailowe przejęły większą część korespondencji tradycyjne kartki świąteczne mogą wydawać się nieco archaiczne. I właśnie dlatego warto je wysyłać. Fizyczna forma kartki nadaje jej zupełnie innego, bardziej personalnego znaczenia. Do jej wysłania potrzeba bowiem odrobinę wysiłku, pomysłu i czasu.
Tego, jak wiadomo nikt nie ma za wiele. Tym bardziej doceniamy, fakt, że ktoś pomyślał o tym, aby wysyłać kartki w tradycyjnej formie. Jeśli mamy problem z tym, aby choć na chwilę powrócić do tej miłej bądź co bądź tradycji, która miała się doskonale przed nastaniem ery internetu możemy pomyśleć o całej sprawie z nieco innej perspektywy. Firmowa kartka pocztowa to również doskonała okazja, aby przypomnieć o sobie klientom. Bogaty wybór wzorów sprawia, że możemy bez problemu wyróżnić się na tle innych. Kartki świąteczne dla firm to zatem udane połączenie tradycji i elementów marketingu, który delikatnie przypomina o naszym istnieniu.
Kalendarze firmowe jako użyteczny gadżet do biura i na prezent
Tradycyjny kalendarz ścienny wisi chyba w większości domów. To od zerknięcia na niego zaczynamy każdy dzień. Współczesne tempo życia jest tak wysokie, że bez kalendarzy byłoby niekiedy trudno zorientować się, jaki mamy dzień tygodnia. Pomimo że coraz częściej kalendarze ścienne zastępują nam te w telefonach ich byt nie wydaje się zagrożony. Tak samo niezagrożone wydają się kalendarze firmowe. Końcówka roku to dla wielu drukarni okres, w którym druk kalendarzy jednodzielnych i trójdzielnych idzie pełną parą. Firmy zamawiają mnóstwo kalendarzy nie tylko na potrzeby własne (w każdym biurze wisi ich zazwyczaj kilka), ale dla swoich klientów, którzy otrzymują je w ramach świątecznych upominków.
Które kalendarze wybrać z myślą o kontrahentach?
Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Zarówno kalendarze jednodzielne, jak i kalendarze trójdzielne cieszą się dużą popularnością. Optymalnym rozwiązaniem jest przygotowanie obu wersji i danie możliwości wyboru. To na czym warto się skupić to na ich szacie graficznej. Pamiętajmy, że kluczowym elementem kalendarza jest ….sam kalendarz. Zadbajmy, aby był on wyraźny i czytelny. Zarówno litery i cyfry nie mogą być zbyt małe.
W przeciwnym razie kalendarz może nie do końca spełnić swoją rolę ponieważ nie będzie dobrze widoczny z większej odległości. Mając na uwadze, że kalendarz to również gadżet reklamowy nie możemy zapomnieć o umieszczeniu na nim firmowego logo, ale z umiarem, aby nie stanowiło ono głównego elementu graficznego.
Kalendarze firmowe mają na celu przypominać o firmie w delikatny sposób, ale przede wszystkim mają pełnić swoją funkcję.
Pora na małe podsumowanie
Powszechna elektroniczna korespondencja nie jest powodem do tego, aby rezygnować z tradycyjnych kartek świątecznych. Wręcz przeciwnie, zyskają na tym firmy, które poświęcą nieco czasu i energii na podtrzymanie miłej tradycji. Koszt druku takich kartek jest wręcz symboliczny biorąc pod uwagę ile można na tym zyskać w oczach kontrahentów. Identycznie sprawa ma się w przypadku kalendarzy firmowych. Estetyczne kalendarze z logo naszej firmy mogą stać się doskonałym prezentem pod koniec roku i delikatnie przypominać o naszym istnieniu. Na koniec drobna rada. Nie warto zwlekać z wręczaniem kalendarzy do samego końca roku. Inne firmy mogą mieć bowiem ten sam pomysł na świąteczny gadżet. „Kto pierwszy ten lepszy” – ta zasada wydaje się idealna przynajmniej w tej sprawie.
Przeczytaj również:
Kosze świąteczne dla firm – czy warto? Jakie wybierać?