26 października 2009 r., Giełda Papierów Wartościowych
w Warszawie, ul. Książęca 4, Sala Notowań
Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii* wynika, że prawie 40 proc. konsumentów dokonując zakupów bierze pod uwagę kryterium etyczne. W Europie Zachodniej 68 proc. Europejczyków zadeklarowało, że kupuje etycznie**. Konsument się zmienił. Jest coraz bardziej wymagający i świadomy znaczenia wartości społecznej i środowiskowej produktów. Bojkotuje marki, które grają nie fair. Już wkrótce polskie firmy, które nie uwzględnią jego nowych potrzeb, spotkają się z ostracyzmem i znaczącym spadkiem przychodów.
Aby przygotować się do zmieniającej się rzeczywistości, firmy już teraz muszą poznać nowe sposoby zarządzania swoją wartością społeczną i efektywnego komunikowania nowoobranych strategii. Muszą być świadome jakie praktyki najlepiej zaspokajają potrzeby rynkowe i jak tworzyć długofalowe programy zaangażowania społecznego zgodne z tymi zapotrzebowaniami. Muszą także wiedzieć z jakimi partnerami współpracować, aby ich działalność była jak najbardziej efektywna, a także poznać cienką granicę pomiędzy głębokim i kompleksowym zaangażowaniem społecznym, a wykorzystywaniem modnych haseł związanych z CSR w celach promocji firmy.
A więc chwalić się CSR-em czy nie? A jeśli chwalić się, to jak robić to mądrze? Z jakimi organizacjami pozarządowymi najlepiej nawiązać współpracę i jak sprawić żeby ta współpraca przebiegała pomyślnie? Jak raportować i komunikować CSR w sposób ciekawy? Jak mierzyć CSR? Jak sprawić, żeby wszyscy pracownicy poczuli się docenieni, a dzięki temu mogli w pełni wykorzystać swój potencjał? A wreszcie, w którą stronę idzie biznes? Co będzie wpływało na CSR w przyszłych latach? Te pytania to tylko wierzchołek góry lodowej. Odpowiedzi na te i wiele innych pytań uzyskają Państwo na konferencji “Nawigacja po świecie CSR” organizowanej przez Puls Biznesu i GoodBrand & Company Polska już 26 października.
Zapraszamy na wykłady uznanych prelegentów polskich i światowych ekspertów w dziedzinie CSR, warsztaty prowadzone przez znakomitych praktyków, oraz debatę z udziałem przedstawicieli czołowych polskich firm, które zaangażowanie społeczne mają we krwi.
* Źródło: Henley Centre Headlight Vision, 2007
** wg badań IGD Consumer Unit, 2008, przeprowadzonych w 6 krajach (Wielka Brytania, Holandia, Niemcy, Francja, Hiszpania, Polska) na grupie 4 tysięcy osób.
https://bbp.pb.pl/CSRopis.aspx