Badania TNS Polska dowodzą, że przeciętny konsument internetowy to dobrze wykształcony Polak, w wieku do 30. roku życia, który mieszka w dużym mieście. By wpasować się w stale rozwijające się trendy, przedsiębiorcy powinni wsłuchać się w potrzeby klienta, który nie opiera się nowoczesnym rozwiązaniom, nabierając coraz częściej przekonania, że korzystanie z sieci ułatwia życie.
Co trzeci klient sklepu internetowego pochodzi z południa Polski, a co czwarty mieszka w centrum kraju. Najmniej klientów e-sklepów jest natomiast na północy Polski.
Właściciele sklepów internetowych przyznają, że ich obroty stale rosną, by nie stracić klientów, zmuszeni są jednak inwestować w swój biznes i rozwijać sprzedaż wielokanałową. Polega ona na szukaniu nowych kanałów dystrybucji i optymalizowaniu stałych źródeł.
Sprzedaż internetową wspiera wielokanałowy marketing
Wykorzystanie tzw. multichannel marketingu, czyli marketingu wielokanałowego pozwala zidentyfikować potrzeby klientów oraz pobudzić i zaspokoić różne kanały komunikacji i sprzedaży.
Sprzedaż wielokanałowa pozwala rozpoznać nawyki zakupowe nowych klientów i wykorzystać potencjał zakupowy obecnych klientów. Ma za zadanie przede wszystkim zwiększyć sprzedaż, bo klient powinien mieć możliwość wyboru i swobodnego połączenia między kanałami sprzedaży.
By zwiększyć konkurencyjność sklepu, warto zadbać o kanał mobilny sprzedaży multichannel. 40 procent internautów używa smartfonów, co pozwala m. in. na robienie zakupów w nieosiągalnych dotychczas miejscach i czasie. Na początek wystarczy więc mobilna wersja strony internetowej, zoptymalizowana do działania na smartfonach i tabletach. Takie rozwiązanie sprawdzi się jednak tylko w sytuacji, kiedy sklep oferuje dogodne systemy płatności.
Klienci oczekują usprawnienia procesu płatności
Gotowe moduły płatności dla oprogramowania sklepów oferuje Dotpay. Można je w łatwy sposób zintegrować i wygodnie nimi administrować. Moduły można pobrać z oficjalnego profilu Dotpay. Dostępne są tam również pliki kalkulatorów ratalnych, które sprzedawca może osadzić w swoim sklepie.
Warto dodać, że transakcje są w pełni bezpieczne, dzięki certyfikatom potwierdzającym wysoki poziom ochrony. DotPay korzysta z bezpiecznego połączenia SSL, dzięki temu wszystkie informacje są szyfrowane, a tym samym chronione przed dostępem i odczytaniem przez osoby niepowołane.
Rozwiązanie gwarantuje ponadto wygodę i pozwala zaoszczędzić czas. Klient dokonuje zapłaty od razu po zakupie, a więc szybciej otrzymuje wybrany towar.
W praktyce oznacza to tyle, że klient podczas składania zamówienia kierowany jest na stronę Dotpay, która obsługuje płatności kartami w wybranym sklepie. Następnie zostaje poproszony o podanie swoich danych. Dane karty trafiają bezpośrednio do banku konsumenta i nie są przechowywane w innym miejscu.
Klient sam decyduje o wyborze typu sposobu zapłaty. Nad prawidłowym przebiegiem płatności czuwają specjaliści i dział obsługi klienta. Dotpay oferuje największy wybór kanałów płatniczych, płatności odroczone i ratalne,a także co istotne – darmowe wsparcie techniczne, niskie koszty i brak dodatkowych opłat. System obsługuje ponadto płatność obcymi walutami. Rozwiązanie oferuje zwroty cash back dla zamówień zmniejszanych, anulowanych oraz zwracanych.
By osiągnąć sukces, przedsiębiorca powinien więc wytypować konkretne kanały sprzedaży, które generują największe zyski i zidentyfikować sposób zakupów najczęściej wybierany przez klientów.
Przeczytaj również:
Możemy być jeszcze lepsi
Wsparcie sprzedaży – na czym może polegać?