W ostatnich latach, kiedy rynek pracy świeci nadmiarem ludzi, a miejsca dobrze płatnej pracy są towarem deficytowym, na sile rosną wszelkie formy własnościowego biznesu. Coraz więcej ludzi wychodzi ze strefy komfortu, porzuca względnie bezpieczną lecz niskopłatną formę pracy na etacie, decydując się na założenie własnego przedsiębiorstwa.
Jedną z form, notabene coraz częściej wybieraną, jest franczyza. Jak działa i jakie daje możliwości przedstawiamy dzisiaj na przykładzie school franchise.
Jak działa school franchise?
Franczyza szkoły językowej to forma własnego biznesu, działająca na zasadzie partnerskiej współpracy. Pomysłodawca tworzy ideę działalności, konceptualizuje ją, inwestuje w promocję, marketing i rozpowszechnienie szkoły, finansuje ogólny zarys działalności. Przykładem school franchise jest na przykład Speak Up https://speak-up.com/, jedna z lepszych i coraz bardziej popularnych szkół językowych. Franczyzobiorca, wchodząc w umowę partnerską z właścicielem dostaje gotową markę, całość know-how, uiszczając w zamian konkretną opłatę. Oferta school franchise jest jednolita w każdym miejscu, w którym jest realizowana. Istnieje obowiązek utrzymania stałej ceny oraz sposobu realizacji formy działań. Wsparciem dla licencjobiorcy school franchise jest metodyka pracy, działania marketingowe, materiały, światowa marka generująca klientów i zainteresowanie na rynku oraz szeroki zakres szkoleń z zakresu obsługi klienta, prowadzenia biura, prowadzenia szkoły, metodyki oraz zarządzania placówką.
Dla kogo jest school franchise?
Zastanawiasz się nad podjęciem franczyzy? Masz wątpliwości, czy to jest dobre rozwiązanie dla Ciebie? Przed podjęciem decyzji i jakichkolwiek działań, odpowiedz sobie na kilka pytań.
– Czy chcesz pracować na własny rachunek, prowadząc swoją działalność, biorąc pod uwagę wszystkie korzyści i trudności wynikające z takiego rozwiązania?
– Czy interesuje Cię tematyka podejmowanej działalności – w przypadku school franchise szkoleń i kursów językowych?
– Czy masz odwagę zostać właścicielem dobrze prosperującego biznesu, który zdobył już rangę na świecie? Nie budujesz marki od podstaw, korzystasz z osiągniętych już dobrodziejstw, na które pracował ktoś inny?
– Potrafisz radzić sobie z tym, że nie na wszystko masz wpływ? W przypadku school franchise idea funkcjonowania szkoły stworzona została przez kogoś innego, pewne reguły, formy działania nie zależą od Ciebie. Musisz mieć świadomość, że mimo, iż będzie to Twój biznes, jego zalążki stworzył ktoś inny?
– I wreszcie – czy jesteś osobą pracowitą i zdecydowaną, by wziąć w swoje odpowiedzialność za biznes?
Jakie wymagania trzeba spełnić?
Aby podjąć współpracę z franczyzodawcą konieczne jest poniesienie inwestycji związanej z opłatą wpisową, stałą opłatą dla licencjodawcy school franchise czy choćby przygotowaniem miejsca do działania szkoły językowej. Inwestycja wynosi od 20 do nawet 400 tysięcy, w przypadku szkoły językowej. Właściciel marki stawia również wymagania dotyczące lokalu, w którym będzie mieścić się szkoła, zatrudnianych pracowników i ich kompetencji, realizacji określonego programu. W porównaniu do możliwych przychodów nakład wydaje się być niewielki, zdecydowanie mniejszy niż w przypadku podjęcia niepewnej realizacji własnego pomysłu.