Social media to dość istotny element życia znaczącej części polskiej populacji. Użytkownicy spędzają w nich średnio dwie godziny dziennie. Dlatego też Facebook, Instagram i inne kanały społecznościowe stały się idealnym miejscem do promocji rozmaitych biznesów. Niemal wszystkie social media umożliwiają reklamowanie towarów i usług, wprowadzając wiele udogodnień dla przedsiębiorców. Jednym z najważniejszych jest targetowanie treści promocyjnych. Dlaczego jest ono tak istotne oraz jakie są inne zalety kampanii marketingowych na Facebooku i Instagramie? Więcej informacji na ten temat znajdziecie poniżej.
Dlaczego warto reklamować się na portalach społecznościowych?
Reklama na Facebooku czy w innych kanałach social media to rozwiązanie praktyczne i niezmiernie skuteczne. Przygotowanie i wdrożenie kampanii jest bardzo proste, dzięki intuicyjnym kreatorom reklam. Z ich pomocą nawet laik stworzy podstawową promocję w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Więcej na ten temat piszemy na platforma logistyczna.
W porównaniu z tradycyjnymi rodzajami mass mediów, reklama w kanałach społecznościowych jest wciąż stosunkowo tania i pozwala na bieżąco dostosowywać budżet do potrzeb i możliwości biznesu np. hale magazynowe janki. Oprócz tego, ma zdecydowanie większy zasięg oraz poprawia konwersję i skuteczność promocji, dzięki dopasowaniu grupy odbiorców. Służy do tego narzędzie nazywane targetowaniem.
Czym jest targetowanie? Szkolenie Facebook Warszawa dla skutecznej promocji w Internecie
Targetowanie to jedna z opcji dostępnych we wszystkich najważniejszych kanałach społecznościowych, która stanowi olbrzymią przewagę tego rozwiązania nad tradycyjnymi formami promocji. Dzięki niemu, docieramy do dokładnie takich klientów, na których nam zależy.
W ramach targetowania korzystamy z filtrów i różnych sposobów kategoryzacji docelowych odbiorców. Do najpopularniejszych zalicza się:
– targetowanie demograficzne,
– geotargetowanie,
– targetowanie w oparciu o upodobania i preferencje odbiorców.
Aby optymalnie wykorzystać narzędzie targetowania, należy na początek dowiedzieć się jak najwięcej o naszych klientach – do jakiej grupy wiekowej należą, jakiej są płci, czego potrzebują lub jakie są ich podstawowe bolączki i obawy. Na tej podstawie buduje się personę, która następnie służy do skutecznego doboru materiałów reklamowych. Do jej stworzenia wykorzystuje się firmową bazę danych, wiedzę o klientach, a także dane z narzędzi analitycznych, jak choćby Google Analytics.
Targetowanie demograficzne – kim są Twoi klienci?
Podstawowym kryterium, które należy bezwzględnie określić, tworząc kampanię reklamową w social media, jest oczywiście płeć i wiek potencjalnych klientów. Jeśli na przykład prowadzimy sklep online z unikatową biżuterią, wówczas promocja powinna być kierowana głównie do kobiet w wieku 25-60 lat.
Pamiętajmy jednak, że nie jest to jedyna grupa. Biżuteria bywa także kupowana przez mężczyzn, szukających eleganckich prezentów na różne okazje. Sprawdźmy dokładnie kto tak naprawdę odwiedza naszą stronę internetową i kanały społecznościowe. Na tej podstawie zbudujmy kilka grup docelowych, dla których tworzy się oddzielne przekazy promocyjne.
Geotargetowanie – miejsce ma znaczenie
Drugim krokiem jest doprecyzowanie lokalizacji. Możemy prezentować treści użytkownikom z całego kraju, z dużych miast lub nawet konkretnych dzielnic. Dzięki temu narzędziu, reklama na Facebooku sprawdza się zarówno dla dużych, ogólnopolskich marek, jak i lokalnych sklepów, które nastawiają się na klientów z sąsiedztwa.
Prywatne upodobania – klucz do sukcesu
Bardzo przydatnym kryterium są zainteresowania odbiorców. Na ich podstawie, bez trudu można stworzyć reklamę, która wyświetli się osobom śledzącym nowinki modowe oraz jubilerskie. Dzięki temu, znacząco zwiększamy szansę na dotarcie do potencjalnych klientów naszego sklepu.
Reklama w sieci, czyli skuteczna metoda na zwiększenie obrotów w biznesie
Promocja w social mediach przynosi bardzo wiele korzyści dla rozwoju biznesu. Funkcja targetowania reklam stanowi klucz do zwiększenia konwersji. Dzięki odpowiednio dopasowanym materiałom przyciągamy uwagę nowych klientów, którzy świadomie odwiedzą nasz fanpage lub witrynę internetową.
Bądźmy na bieżąco z trendami w social mediach, zdobywajmy wiedzę z literatury lub przez szkolenia dofinansowane i twórzmy dedykowane reklamy. Dzięki temu, łatwiej i skuteczniej pozyskamy ruch na naszych stronach, a to już połowa sukcesu w zdobyciu nowych klientów.