Obecność w social mediach wydaje się obowiązkowa i trudno znaleźć markę, dla której nie wiązałaby się ze znacznymi korzyściami dla wizerunku i świadomości jej produktów. Do każdej branży należy jednak podchodzić indywidualnie, dokładnie przygotowując się do działania, zanim w ogóle opublikujemy pierwsze posty. Jak zatem prowadzić social media, żeby dały nam wiele satysfakcji i pozytywów dla biznesu?
Po co nam w ogóle social media?
Zacznijmy od zupełnych podstaw, czyli odpowiedzi na pytanie: A do czego w firmie przydadzą się nam kanały społecznościowe? Po co nam w ogóle prowadzenie fanpage? Nie łatwiej było by odbyć szkolenie facebook? Wiele mówi się o tym, że nie służą one sprzedaży, a wyłącznie do budowaniu wizerunku. Sporo w tym prawdy, jednakże w szerszej perspektywie, również media społecznościowe są skuteczną ścieżką sprzedażową, wręcz nawet jedną z najlepszych. Jak to możliwe?
Gdy prowadzimy profil na Facebooku, zależy nam na zbudowaniu solidnej siatki lojalnych użytkowników, aktywnie reagujących na zamieszczane przez nas treści. Jeśli pozyskujemy nowych odwiedzających, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z produktami lub usługami oferowanymi przez naszą firmę, wówczas krok po kroku oswajamy potencjalnych klientów.
Na początku musimy im dostarczyć wiedzy, kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Następnie tworzymy chęć aktywnego uczestnictwa w naszej grupie poprzez komentowanie, udostępnianie i opowiadanie o nas. Gdy zbudujemy już wystarczające zaufanie, znacząca część obserwatorów zechce przetestować nasze produkty.
O ile zatem bezpośrednio nie można nastawiać się na to, że Facebook czy LinkedIn sprzedają, to jednak budują grupę wspierających nas ludzi, z którymi mamy często zdecydowanie bliższy kontakt niż z klientami odwiedzającymi nasz sklep stacjonarny. Zadbajmy zatem o to, żeby nasi fani spędzali z nami jak najwięcej czasu i czuli się ważni.
Kto powinien prowadzić profil – przedsiębiorca czy agencja social media Warszawa?
Pozostaje jeszcze pytanie, czy profil ma prowadzić sam przedsiębiorca, czy lepiej zatrudnić do tego specjalistów. Utarło się, że działania na własną rękę są wariantem bardziej ekonomicznym, pozwalającym na poszerzanie wiedzy oraz lepszy kontakt z potencjalnymi klientami.
Warto jednak pamiętać, że w agencjach pracują osoby z dużym doświadczeniem w dziedzinie komunikacji w mediach społecznościowych. Jeśli zatem znajdziemy agencję, z którą znajdziemy wspólny język, może się okazać, że zaoszczędzą dla nas pieniądze, które wydalibyśmy na testowanie nieodpowiednich rozwiązań. Ponadto, delegując obowiązki na zewnątrz, zyskujemy czas i energię do rozwoju firmy.
Skuteczna reklama na Facebook – co zrobić, żeby fanpage angażował?
Aby stworzyć żywy i prężnie się rozwijający profil biznesowy w sieciach społecznościowych, wcale nie trzeba skupiać się wyłącznie na tworzeniu płatnych kampanii promocyjnych. Są one oczywiście przydatne w zwiększaniu zasięgu, podnoszeniu odwiedzalności profilu i w dodatkowych przejściach na witrynę, jednak nie mogą zastąpić w pełni ruchu organicznego.
Skuteczna promocja fanpage’a w głównej mierze opiera się na ciekawych i zróżnicowanych treściach, które angażują obserwatorów do aktywności. Mogą to być polubienia, udostępnienia lub komentarze, dzięki którym naturalnie poszerzamy grono osób, do których docierają nasze treści.
Świetnym rozwiązaniem są posty aktywizujące, jak ankiety, prośby o pomoc, pytania. Dzięki nim obserwatorzy czują, że coś od nich zależy. Możliwość wyboru zwiększa ich chęć do wypowiedzenia się i uczestnictwa w życiu grupy.
Podstawową funkcjonalnością profilu społecznościowego jest oczywiście komunikacja. Dlatego też nie zapominajmy, że należy zawsze odpowiadać na wszelkie komentarze, reakcje oraz wiadomości, nawet jeśli pojawiają się w nich negatywne opinie. Dzięki temu budujemy spójny wizerunek rzetelnej firmy, która jest nastawiona na potrzeby klienta. Słuchajmy, obserwujmy i reagujmy w każdej sytuacji.
Firma w social mediach – wizytówka dla biznesu
Profil na portalu społecznościowym stanowi obecnie jedną z najskuteczniejszych wizytówek firmy oraz piękną witrynę promującą nasze produkty i usługi. Dbajmy o to, żeby była to przestrzeń przyjazna odwiedzającym, żywa i otwarta na dialog. Wówczas możemy być pewni, że ludzie chętnie z nami zostaną na dłużej.