Produkujesz unikalny produkt, robisz coś bardzo dobrze i masz klientów? Może to już czas, by rozpocząć sprzedaż internetową? Podpowiadamy, jak zrobić to dobrze i szybko.
Sprzedaż internetowa rośnie z roku na rok. Coraz więcej osób kupuje w Internecie i tam właśnie szuka produktów, zamiast jeździć i zwiedzać kolejne sklepy czy galerie handlowe.
Dla kogoś, kto nigdy nie sprzedawał w Internecie założenie i obsługa e-sklepu może się kojarzyć z wysokimi kosztami, które trzeba ponieść i specjalistyczną wiedzą, którą trzeba posiadać lub za którą trzeba zapłacić programiście. Otóż nic bardziej mylnego. Od ponad dziesięciu lat na rynku usług internetowych istnieje bezpłatne oprogramowanie, które po dosyć intuicyjnej instalacji pozwala na uruchomienie profesjonalnego sklepu internetowego.
Program Prestashop można ściągnąć z sieci, a jego instalacja i konfiguracja jest prosta i intuicyjna. Został stworzony z myślą o zwykłych użytkownikach, więc instrukcje i słownictwo w nim użyte jak najbardziej stoją po stronie użytkownika i nie wymagają specjalistycznej informatycznej wiedzy.
W razie problemów Prestashop proponuje również rozbudowane wsparcie eksperckie, możliwość kontaktu z ekspertami tej platformy, którzy odpowiadają na pytania użytkowników i starają się na bieżąco rozwiązywać ich problemy. Wiele z nich jest opisanych na forum Prestashop, więc wystarczy dobrze przejrzeć poradnik, by znaleźć wskazówkę.
Poza tym system e-sklepu Prestashop proponuje duże możliwości personalizacji swojego sklepu. Dodatkowe moduły, nieobecne w wersji darmowej, standardowej, można dokupić i zainstalować w swoim sklepie, dzięki takim witrynom, jak x13.pl. Można tam znaleźć zarówno wersje serwisu Prestashop VIP, która sprosta wymaganiom nawet najbardziej skomplikowanych i dużych biznesów, jak również za niewielką sumę dokupić brakujące funkcjonalności do sklepu.
Moduły są napisane przez programistów w taki sposób, aby ułatwiały np. masową sprzedaż czy automatyzowały pracę z katalogami produktów w sposób masowy. Wiele wtyczek- dodatków do Prestashop zwiększa również marketing produktów – są to różnego rodzaju naklejki promocyjne na produkty, okienka pop-up, dodatkowe informacje czy wtyczki social media lub allegro połączone z zakładkami sklepu internetowego.
O systemie Prestashop należy myśleć jak o konstrukcji z klocków lego, do których dokładamy kolejne elementy. Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie nie wymaga więc dużych nakładów finansowych na początek, więc może warto rozważyć ten sposób powiększania swojego biznesu?