Oferty firm kurierskich rozwinęły się tak bardzo, że – z perspektywy klienta – łatwo nie zwrócić uwagi na nowe rozwiązania zapewniane przez DPD, DHL, InPost czy inne wiodące marki na rynku. Tymczasem pozwalają one – często za symboliczną opłatą – rozwiązać problemy nadawcy czy adresata. Takim bywa np. możliwość dostawy przesyłki w sobotę.
Internet sprawił, że zamówienie kuriera stało się prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wystarczy zlecenie usługi w sieci, by podać dzień, kiedy ma on odebrać przesyłkę spod danego adresu – również opłata za tę usługę wykonywana jest online. Dodatkowo można skorzystać z możliwości jakie daje platforma do składania zamówień kurierskich przez internet – porównania cen poszczególnych marek i symulacji, ile będzie kosztowała przesyłka. Tak działa serwis KurJerzy.pl – wprowadzając podstawowe dane takie jak data odbioru przesyłki, waga przesyłki oraz jej wymiary oraz miejsce odbioru i dostarczenia w Polsce i innych krajach świata, można zlecić całą procedurę szybciej i wygodniej.
Planując zlecenie dla kuriera warto pamiętać nie tylko o standardowych usługach, ale również dodatkowych, które mogą wpłynąć na czas doręczenia paczki.
Jakie są opcjonalne propozycje od firm kurierskich?
Usługi dodatkowe to nie tylko powszechnie znane pobranie określonej kwoty przez kuriera od odbiorcy przesyłki. Bardzo wartościową opcją jest proponowane przez niektóre firmy kurierskie doręczenie paczki do określonej godziny. Zwykle są to 10:30 lub 12; zarówno nadawca jak i adresat mają w takiej sytuacji pewność, że przesyłki kurierskie trafią trafi na miejsce zgodnie z założeniami. To usługa dodatkowa, która doskonale sprawdza się w przypadku bardzo ważnych dokumentów. Wśród firm, które zapewniają doręczenie do danej godziny jest firma kurierska DPD.
A’propos dokumentów: ważną opcją dla biur czy sekretariatów jest też usługa dokumentów zwrotnych. Jeśli przesyłka zawiera materiały, które trzeba pilnie podpisać w innym mieście, a następnie możliwie najszybciej odesłać do nadawcy, warto zaznaczyć opcję o dokumentach zwrotnych. To usługa popularna w przypadku umów kupna-sprzedaży na odległość czy procedur bankowych i administracyjnych.
Podobnie działa usługa dostaw przesyłek w sobotę. To np. rozwiązanie korzystne, jeśli nadawca nie może być na określonej uroczystości, ale przesyłkę z prezentem chce doręczyć nie w piątek, ale dzień później. Należy jednak pamiętać, że tego typu paczka musi zostać nadana maksymalnie właśnie… w piątek rano. Tylko w tej sytuacji firma kurierska, nadając przesyłce swoisty priorytet, przekieruje ją po nadawaniu tak, by do adresata trafiła w ciągu ok. 20 godzin. Usługa ta może mieć ograniczenie lokalizacyjne. Trudno będzie bowiem, by w tak szybkim czasie przesyłka trafiła np. z Podlasia na Podkarpacie.
Sobota – dzień wydawałoby się wyłączony z pracy kurierskiej – może posłużyć do nadania przesyłki. Jeśli komuś zależy na tym, by już w poniedziałek rano przesyłka trafiła do obiegu – sortowania i przekierowania do odbiorcy – może wybrać opcję nadania oddziałowego. Będzie oznaczało to dodatkową opłatę, ale również zdecydowane przyspieszenie formalności w porównaniu do standardowego zamówienia i przyjazdu kuriera w poniedziałek ok. godz. 12.
Czy dodatkowe usługi się opłacają?
W większości przypadków – tak. Opłaty za poszerzenie możliwości są najczęściej niewielkie – to np. kilka dodatkowych zł doliczanych do podstawowej opłaty. Tymczasem opcja doręczenia przesyłki w sobotę, czy uruchomienia tzw. dokumentów zwrotnych pozwala znacząco przyspieszyć usługi kurierskie – zarówno prywatne jak i służbowe.