Żadna firma nie odniesie sukcesu rynkowego, jeśli nie zadba o długofalowe zadowolenie swoich klientów. Pozyskanie nowego konsumenta jest dzisiaj 5 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Poznaj kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić relacje z klientami i zwiększyć ich zadowolenie.
Zadowolenie klienta kluczem do sukcesu
Podejmując decyzje zakupowe, wielu klientów zwraca uwagę na komunikację firmy i oczywiście jej ofertę. Jak się okazuje, nie są one najważniejsze. Aż 92% konsumentów kieruje się rekomendacjami znajomych i rodziny. 70% ufa opiniom zamieszczonym online. Dlatego musisz zadbać o sprawny serwis i obsługę przed- i posprzedażową.
Poznaj swoich klientów
Aby ją poprawić, poznaj swoich klientów i ich oczekiwania. Zbieraj informacje, twórz analizy i skutecznie je wykorzystuj. Dzięki temu dowiesz się, które grupy klientów przynoszą największe dochody i jakiej oferty oczekują. Nie bez powodu większość firm nastawionych na sprzedaż B2C i usługi od dawna korzysta z rozwiązań big data.
Zadbaj o sprawny serwis
Zadbaj także o sprawny serwis klienta. Rozwiązuj problemy najszybciej, jak tylko się da. Udostępnij konsultantom bazę wiedzy, bazę informacji o kliencie i różne kanały komunikacji. Taka inwestycja z pewnością zaprocentuje w przyszłości wyższą sprzedażą aktualnym klientom, a także przyciągnięciem nowych metodą kuli śnieżnej
Twórz spersonalizowaną komunikację
Dysponując wiedzą o klientach, możesz kierować do nich spersonalizowane komunikaty, także w modelu omnichannel, który zakłada połączenie sprzedaży offline i online. Wybieraj narzędzia marketingowe, pozwalające na komunikację w wielu kanałach i szybkie monitorowanie efektywności kampanii. Więcej na temat budowania relacji z klientami można przeczytać na stronie: https://craftware.pl/jak-zarzadzac-relacjami-z-klientem-w-firmie-poradnik-krok-po-kroku/.
Wbrew pozorom, by wdrożyć wszystkie wymienione wskazówki, nie potrzebujesz kilku oddzielnych narzędzi. Wystarczy sprawdzony system CRM. Obecnie na całym świecie najwięcej przedsiębiorstw wybiera Platformę Salesforce, której wdrażaniem, utrzymaniem i rozwojem zajmuje się firma Craftware.