Obecnie z każdej strony otaczają nas różnego rodzaju treści i informacje, a większość z nich stanowią grafiki. Obrazy zawierające kształty, symbole, kolory lub tekst stały się niezwykle ważnym aspektem wizerunkowo-marketingowym. Niezależnie od tego, czy właśnie zakładasz firmę i potrzebujesz spójnej identyfikacji wizualnej i logo, wprowadzasz nowy produkt i myślisz nad jego opakowaniem, czy opracowujesz nową kampanię reklamową, najważniejszą kwestią jest dobry projekt graficzny. Dlatego warto wybrać profesjonalne studio graficzne.
Na co zwrócić uwagę wybierając studio graficzne?
Ofert indywidualnych grafików i firm zajmujących się projektowaniem graficznym na rynku nie brakuje. Jednak dokonanie dobrego wyboru może być nie lada wyzwaniem. Jest wiele bardzo dobrych specjalistów, jak i niekoniecznie doświadczonych osób wykonujących projekty, co zdecydowanie utrudnia znalezienie odpowiedniego wykonawcy. Zanim zostanie podjęta decyzja o współpracy, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów, które pomogą w wyborze odpowiedniego studia graficznego:
– specjalizacja i zakres oferowanych usług,
– dotychczasowe realizacje,
– opinie,
– sposób komunikacji.
Specjalizacja i zakres oferowanych usług
Grafika to bardzo szerokie pojęcie. Obejmuje projektowanie reklam, tworzenie ilustracji, obrazów, etykiet, banerów, identyfikacji wizualnej, a nawet edycję zdjęć. Wybierając studio graficzne, należy sprawdzić zakres oferowanych usług. Warto wziąć pod uwagę to, które specjalizuje się w potrzebnych materiałach, ale również oferuje inne kompleksowe usługi w zakresie grafiki. Świadczy to o szerokich możliwościach, dużym doświadczeniu i umiejętnościach zespołu.
Dotychczasowe realizacje
Nieodłącznym i niezwykle ważnym elementem każdego studia graficznego powinno być jego portfolio. To zbiór prac i przykładowych projektów, które prezentują dotychczasowe dokonania firmy. Chwalenie się wykonanymi projektami świadczy o ich efektywności i doświadczeniu. Dodatkowo, zapoznanie się z realizacjami pozwala ocenić jakość i poziom oferowanych usług. Dzięki przykładowym pracom wykonanym innym klientom możesz sprawdzić, czy stylistyka danego studia graficznego odpowiada Twoim potrzebom i oczekiwaniom.
Opinie o studiu graficznym
Opinie innych, szczególnie w internecie, są jednym z najwiarygodniejszych źródeł oceny każdej działalności biznesowej. Większość ludzi przy wyborze danego produktu lub usługi kieruje się komentarzami osób, które już ją przetestowały. Tak samo jest w przypadku studia graficznego. Nie należy ograniczać się jedynie do opinii klientów, które często zamieszczane są na stronie internetowej danej firmy. Warto sprawdzić także oceny wystawione na wizytówce Google i innych portalach społecznościowych. Mogą być niezwykle istotne w podjęciu ostatecznej decyzji.
Sposób komunikacji
Ostatnim, jednak nie najmniej ważnym elementem jest dobry kontakt z klientem. Kreatywność, wieloletnie doświadczenie i ogromna wiedza to nie wszystko. Najlepszy efekt osiągnąć można biorąc pod uwagę jeszcze odpowiednią komunikację. Dzięki temu grafik jest w stanie poznać preferencje, potrzeby i oczekiwania klienta, które pomogą w realizacji zlecenia i osiągnięciu celu. Dodatkowo, stały kontakt sprawia, że projekt graficzny zostanie wykonany szybciej, sprawniej i dokładniej.
Wizualna strona marketingu jest bardzo ważna, dlatego warto zadbać o dobrą jakość projektów graficznych, które będą reprezentować firmę. Wybór odpowiedniego studia graficznego stanowi pewne wyzwanie, jednak powyższe wskazówki mogą ułatwić ten proces.