Chcąc zaistnieć online i być widocznym w wyszukiwarce Google, warto rozważyć kilka możliwości, jakie dają nam działania marketingu online. Odpowiemy na pytanie, czy wysokie pozycje mają znaczenie i jak osiągnąć zamierzone efekty dzięki wykorzystaniu zasobów naszego budżetu SEO/SEM.
SEO/SEM – czym jest?
SEM (z angielskiego Search Engine Marketing) to całość działań marketingowych związanych z wyszukiwarkami. SEM oparty jest na konkretnych strategiach promocyjnych, dzięki którym znacznie poprawia się widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych. To doskonała opcja promocji online dla każdego biznesu, której budżet ustalany jest indywidualnie.
SEO z kolei (z angielskiego Search Engine Optimization) to precyzyjnie przygotowana strategia pozycjonowania stron www w wyszukiwarkach internetowych. To proces niezwykle złożony, długoterminowy, służący zwiększeniu ruchu na danej stronie. SEO wraz z PPC są elementami SEM.
W Lublinie agencja interaktywna Projekt Marketing z dużym naciskiem na SEO proponuje skuteczne rozwiązania w tej kwestii.
PPC – elastyczny model reklamy
Pay Per Click to elastyczna forma promocji w kwestii potencjalnego planowania budżetu kampanii. PPC jako model reklamy zwiększa bezpośredni ruch na stronie. Jak to działa? Właściciel witryny ponosi koszty wyłącznie w momencie, gdy odbiorca reaguje na reklamę przekierowującą na jego stronę. Zatem kluczową rolą jest płatność za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlenie. Optymalizacja kosztów równa się optymalizacji konwersji.
Budżet SEO/SEM – korzyści
Zaplanowanie i realizacja założeń budżetowych wiąże się z wymiernymi korzyściami dla biznesu. Zauważalny jest wzrost oglądalności witryny, co równa się wzrostowi sprzedaży; rośnie świadomość marki w branży; zwiększa się częstotliwość zakupów; buduje się pozytywny wizerunek firmy online; generowane są szybkie zyski.
SEM bardzo mocno wpływa zarówno na jakość sprzedaży, jak również image marki w sieci. To zdecydowanie jedna z najlepszych form promocji w Internecie. Skuteczność strategii SEM i SEO zależna jest od budżetu, ale także odpowiedniej strategii marketingowej.
Najlepsze efekty uzyskuje się poprzez łączenie obu sposobów pozycjonowania – krzyżówka naturalnych i płatnych metod promocji może zaskoczyć najbardziej wymagających klientów.