Osobisty doradca w banku, kredyty i lokaty o atrakcyjniejszym oprocentowaniu czy konto w szwajcarskim banku. Kolejne banki w Polsce rozwijają ofertę private banking, który w najbliższych latach ma rosnąć w tempie 30-40 proc.
W większości banków w Polsce trzeba mieć płynne aktywa finansowe wysokości 0,5 mln zł by korzystać z bankowości prywatnej. Kolejne banki zaczynają jednak obniżać kryteria i już z aktywami rzędu 200 tys. zł (Citibank Handlowy, ING Bank Śląski, Raiffeisen Bank Polska) można dołączyć do grona klientów private banking.
Jeśli zamożniejszy klient nie korzysta z bankowości prywatnej, bank szybko zaproponuje mu wstąpienie do elitarnego klubu i skorzystanie ze złotej karty kredytowej tylko dla wybranych czy zamkniętego funduszu inwestycyjnego. Wydawałoby się, że najbogatsi doskonale wiedzą, jak inwestować i często nie potrzebują do tego osobistego doradcy. Jednak bankowość prywatna to dostęp do bogatszej oferty inwestycyjnej i co istotniejsze – często negocjowania oprocentowania lokat i kredytów czy miesięcznych opłat za prowadzenie konta.
– Private banking w Polsce będzie się w najbliższych latach rozwijał w tempie 30-40 proc.
pod względem wartości aktywów – wynika z raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.
Tymczasem globalny rynek private banking ma rosnąć do 2010 r. o 6 proc. rocznie.
Banki systematycznie pomnażają ofertę usług private banking i stawiają na produkty strukturyzowane, jak lokaty inwestycyjne oparte o indeks dóbr luksusowych (BRE Bank) czy 4-letnia lokata Global Market (Noble Bank) z gwarancją kapitału. W dodatku private banking to często łatwiejszy dostęp do inwestycji w nieruchomości, wino, kakao, sztukę czy wreszcie do szwajcarskiego doradcy inwestycyjnego.
DZ Bank Polska w ramach bankowości prywatnej oferuje prowadzenie konta osobistego
w Szwajcarii, zarządzanie aktywami czy inne usługi doradztwa inwestycyjnego szwajcarskiego banku. Wszystko w ramach współpracy DZ Bank Polska ze szwajcarskim DZ Privatbank.
Banki rozwijają sektor private banking, bo to znakomity sposób na zwiększanie zysków.
Grupa BRE Banku w zeszłym roku wypracowała 954 mln zł brutto. Z czego 227,5 mln zł brutto pochodziło z pionu bankowości detalicznej i private banking. Zdaniem BRE Banku to właśnie pion bankowości detalicznej i private banking charakteryzuje się najwyższą dynamiką wzrostu.
Na koniec grudnia 2007 r. private banking BRE Banku miał 7,71 tys. klientów, którzy zainwestowali 4,81 mld zł w depozyty, produkty asset management i produkty rynków finansowych.
Segment private banking w Raiffeisen Bank wzrósł w 2007 r. o 11 proc., do 5,6 tys. klientów. Raiffeisen Bank jeszcze w tym roku planuje zwiększyć liczbę oddziałów dla klientów private banking z obecnych 89 do 100 w całej Polsce.
Kolebką bankowości prywatnej jest Szwajcaria, gdzie ulokowanych jest około 1/3 globalnych aktywów. Kolejne kraje, gdzie lokują swój majątek najzamożniejsi klienci to: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Hong Kong czy Singapur.
Autorem jest Pani Ewa Bobowska
Tekst pochodzi z Portalu www.inwestycje.pl
Serdecznie dziękuję za jego udostępnienie.
www.inwestycje.pl
Powrót na górę strony >>> kliknij
Przejdź na bloga >>> kliknij
Przejdź na forum >>> kliknij
Przejdź do spisu treści porad/artykułów >>> kliknij
Przeczytaj również:
Asset Management – zarządzanie aktywami w Polsce
{rdaddphp file=wstawki/newsletter.php}