W czasach kryzysu warto postawić na outsourcing. Wśród jego największych korzyści wymienia się możliwość restrukturyzacji zatrudnienia, zapewnienie lepszej jakości usług, zwiększenia bezpieczeństwa oraz zracjonalizowanie gospodarowania finansami. A wszystko to przy oszczędnościach rzędu 20 proc.
Szczególnie gdy firma znajduje się w trudnej sytuacji, powinniśmy rozważyć skorzystanie z usług outsourcerów. Chłodnym okiem spojrzą na naszą firmę i ocenią czy funkcjonuje ona poprawnie, czy nie warto niektórych elementów poprawić lub całkowicie zmienić.
Rozpatrywanie korzystania z outsourcingu w kategoriach wyłącznie trochę niższych kosztów jest krótkowzroczne. W czasach niepewności lepiej uelastyczniać koszty i nie inwestować środków w zasoby nie generujące bezpośrednio zysków. Ponadto paradoksalnie ryzyko błędów zewnętrznych dostawców usług jest znacznie mniejsze niż własnych pracowników, nie wspominając o skali możliwych zabezpieczeń (umowy o pracę vs. umowy cywilno-prawne między podmiotami).
– Jeszcze kilka lat temu zatrudnienie firmy outsourcingowej uważane było za przyznanie się do braku umiejętności radzenia dobie z jakimś elementem funkcjonowania firmy ? mówi Artur Milecki, manager w Departamencie Doradztwa Gospodarczego Grant Thornton Frąckowiak, jednej z czołowych firm doradczo-audytorskich w Polsce (6.miejsce w rankingu Rzeczpospolitej) ? Tymczasem jest to wyraz rozwagi i profesjonalizmu. Nic więc dziwnego, że wraz z dojrzewaniem polskiego biznesu do zachodnich standardów, popularność korzystania z outsourcingu rośnie ? dodaje Milecki.
Do najpopularniejszych branż outsourcingowych zalicza się HR, księgowość, IT, telekomunikację, handel, catering, ochronę, sprzątanie, opiekę medyczną, windykację i reklamę. Optymalizacja kosztów, która wiąże się z zatrudnieniem firm outsourcingowych, wzmacnia pozycję finansową i konkurencyjną, co w obecnej sytuacji gospodarczej jest celem niejednego przedsiębiorstwa. Warto zatem zastanowić się nad tego rodzaju operacją, bardzo możliwe, że zwróci się ona znacznie szybciej niż przypuszczaliśmy.
Kontakt dla mediów:
Katarzyna WYLON
Junior Media Manager
tel. bezp. /71/ 328 74 90
GSM 500 244 744
k.wylon@inplusPR.pl