MoneyTrack 2009.Postawy Polaków wobec pieniędzy i instytucji finansowych. Podczas konferencji po raz pierwszy zostaną zaprezentowane wyniki ogólnopolskich badań MoneyTrack 2009, przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie Polaków, dotyczących postaw Polaków wobec pieniędzy i instytucji finansowych. MoneyTrack jest wspólną inicjatywą Domu Badawczego Maison, Centrum im. Adama Smitha i agencji MMT Management.
1. Pieniądze – kto je ma, a kto chciałby mieć?
Ocena własnej sytuacji materialnej
Obiektywna, a subiektywna sytuacja materialna
Postrzegane szanse poprawy własnej sytuacji materialnej
Stosunek do pieniędzy – postawy wobec pieniędzy
2. Gromadzenie pieniędzy – korzystanie z usług finansowych
Kto ma konto w banku?
Czym pod względem psychologicznym różnią się posiadacze kont bankowych od osób ich nie posiadających?
Postawy wobec banków
3. Oszczędzanie pieniędzy
Kto ma oszczędności?
Od czego zależy, czy ktoś ma oszczędności?
Na co ludzie oszczędzają?
Postawy wobec pieniędzy jako czynnik różnicujący posiadanie oszczędności
4. Wydawanie pieniędzy – style konsumenckie
Na co ludzie wydaja pieniądze?
Od czego zależy hierarchia wydatków?
W jaki sposób ludzie wydaja pieniądze?
W konferencji udział wezmą:
Andrzej Sadowski, wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha
Ireneusz Jabłoński, ekspert Centrum im. Adama Smitha
Dominika Maison, prezes Domu Badawczego Maison
Mariusz Pawlak, partner MMT Management
Konferencja odbędzie się 18 marca o godzinie 11:00 w siedzibie Centrum im. Adama Smitha, ul. Bednarska 16.
Marta Wawrzeniecka
22.638.09.86
m.wawrzeniecka@mmt.net.pl