Usługi medyczne należą do najbardziej pożądanych świadczeń pomocowych, dlatego wakacje były dla firm assistance okresem wytężonej pracy. Jak pokazują dane firmy Inter Partner Assistance Polska, liczba interwencji medycznych zarówno w lipcu jak i sierpniu była w tym roku przeszło dwukrotnie wyższa niż w czerwcu ? mimo że już wtedy widać było ożywienie w ruchu turystycznym.
W te wakacje najpopularniejszym świadczeniem medycznym wykorzystywanym przez polskich turystów była według danych Inter Partner Assistance pomoc ambulatoryjna (lub wizyta lekarska). W okresie od początku czerwca do końca sierpnia interwencje tego typu stanowiły aż 92% przypadków pomocy medycznej niesionej przez firmę osobom wyjeżdżającym za granicę.
?Zapewnienie turystom odpowiedniej opieki medycznej w miejscu wypoczynku wymaga od nas współpracy z siecią sprawdzonych placówek medycznych? ? mówi Sonia Kostyszyn, Manager Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. ? ?Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić wysoki standard obsługi ubezpieczonych.?
Drugim świadczeniem, z około 3% udziałem we wszystkich interwencjach medycznych, była hospitalizacja. Na trzecim miejscu znalazł się transport medyczny zza granicy do kraju. Według danych Inter Partner Assistance 37 % Polaków przewożonych było ambulansem. Nieco mniejsza część turystów, ok. 34 %, nie wymagała tak specjalistycznych warunków i była repatriowana do kraju Med-Vanem (samochodem przystosowanym do transportu osób po zachorowaniach i urazach).
?Nasza firma, aby móc realizować transport naziemny, współpracuje ze starannie dobranymi usługodawcami krajowymi.? ? stwierdza Michał Bembenista, Dyrektor Departamentu Sieci Usługodawców w Inter Partner Assistance Polska S.A.- ?Firmy te są w stanie w godzinę zorganizować wyjazd za granicę, tak aby przetransportować polskiego ubezpieczonego do kraju z Włoch, Hiszpanii, Chorwacji i czy innych państw. Usługodawcy Ci są również dobrani starannie pod kątem lokalizacji. Ich bazy mieszczą się głównie w częściach kraju umożliwiających jak najszybsze dotarcie do poszkodowanych.?
Charakterystyczny dla okresu letniego jest częsty transport drogą lotniczą. W te wakacje blisko 21% z wszystkich klientów Inter Partner Assistance było repatriowanych do kraju samolotem.
?Latem klienci znacznie częściej niż zimą wybierają się do miejsc, z których naziemny transport medyczny trwałby zbyt długo lub jest wręcz niemożliwy.? ? tłumaczy Sonia Kostyszyn. – ?Zimą większość Polaków wybiera się do kurortów narciarskich w Europie, położonych stosunkowo blisko od granicy Polski.?
?Lotniczy transport medyczny przybierał różne formy, w zależności od stanu zdrowia poszkodowanego, jak i dostępności połączeń rejsowych w miejscu zdarzenia? ? dodaje Michał Bembenista, Dyrektor Departamentu Sieci Usługodawców w Inter Partner Assistance Polska S.A. – ?W trudnych przypadkach decydujemy o transporcie tzw. air ambulansem, który zapewnia najlepsze warunki medyczne i pozwala przetransportować chorego z mniej dostępnych zakątków świata. W zakresie tego rodzaju świadczeń współpracujemy z usługodawcą niemieckim, którego flota umożliwia szybki wylot po poszkodowanego oraz loty bez międzylądowań nawet do tak odległych krajów jak Indie.?
W okresie od czerwca do sierpnia 2009 Inter Partner Assistance odnotowało blisko czterokrotny wzrost liczby spraw assistance z zakresu interwencji medycznych w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2008. Związane jest to z pozyskaniem przez firmę nowego kontraktu z Signal Iduna, liderem grupowych ubezpieczeń turystycznych. Oprócz interwencji medycznych firma świadczyła dla podróżnych także usługi informacyjne m.in. turystyczne, prawne i zdrowotne.
Inter Partner Assistance (www.ipa.com.pl) to marka należąca do Grupy AXA Assistance wchodzącej z kolei w skład Grupy AXA. Inter Partner Assistance Polska świadczy usługi od 1994 roku w sektorze podmiotów instytucjonalnych (działalność o charakterze B2B2C). Zasięgiem Grupa AXA Assistance obejmuje cały świat, posiadając swoje filie w ponad 30 krajach, a w pozostałych ? sieć korespondentów. Inter Partner Assistance Polska zapewnia swoim klientom kompleksowe rozwiązania assistance w Polsce i za granicą – poza assistance medycznym, podróżnym i prawnym także assistance samochodowy, assistance domowy, szeroką gamę produktów związanych z ochroną zdrowia, pakiety świadczeń informacyjnych i usługowych o charakterze lifestyle, specjalistyczne usługi likwidacji szkód ubezpieczeniowych i wiele innych związanych z niesieniem pomocy i informacji potrzebnych na co dzień. Obecnie pod ochroną spółki, za pośrednictwem jej klientów korporacyjnych, znajduje się około 5,2 milionów Polaków. Polityka jakościowa Inter Partner Assistance Polska kształtowana jest w oparciu o metodologię Six Sigma (AXA Way).