Aby skusić klientów do zakupów, sklepy internetowe wymyślają coraz to nowe promocje i działania. Niegdyś wystarczył najtańszy kurier w ofercie, ale czy dziś jest tak samo?
Dostawa – najważniejszy punkt, który interesuje klienta
Doręczenie kupionych towarów nadal jest jednym z najważniejszych punktów, na które zwracają uwagę potencjalni klienci sklepów online. Ważne są dla nich jednak bardzo różne aspekty dostawy. Właśnie dlatego sklepy branży e-commerce powinny wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferować różne opcje dostawy. Obecnie bowiem konsumenci są bardzo świadomi tego, czego chcą, a potrzeby są bardzo różne – jedne chce zapłacić jak najmniej, inny może zapłacić dużo więcej, ale chce mieć towar już następnego dnia. Jak widać, współcześnie najtańszy kurier to nie wszystko. Dlatego zobacz, jakie są oczekiwania klientów względem doręczeń i wybierz z rynku te oferty, które spełnią wszelkie oczekiwania.
Co ważne dla konsumentów w dostawie towarów?
Cena wysyłki
Jest wielu klientów, którzy szukają ofert najtańszych produktów. Niestety, gdy wejdą na stronę sklepu okazuje się, że ich oferta dostawy jest droga i nie jest elastyczna, więc rezygnują i szukają dalej. Ten typ klienta chce naleźć najatrakcyjniejszą ofertę cenową w sumie za towar i przesyłkę. Dla takiego klienta najtańszy kurier będzie najlepszym rozwiązaniem, często nawet wtedy, gdy przesyłka będzie ciut dłużej szła niż przy droższej dostawie. Dlatego warto mieć w swoim sklepie chociaż jedną ofertę taniej wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej, paczkomatów, odbioru w punkcie czy firmy kurierskiej.
Czas dostawy
To dla odmiany inny i równie ważny aspekt, na który najczęściej zwracają uwagę klienci. Wielu z nich korzysta ze sklepów online, bo są one wygodne i pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. Ten czas jest kluczowy. Bowiem o ile nie muszą tracić go, by jechać do sklepu i stać w kolejkach, to jednak chcą mieć towar szybko. Dlatego dla takiego typu klienta należy mieć w ofercie dostawy chociaż jedną ofertę dostarczenia już na następny dzień (np. Paczka 24). Niektóre sklepy zaczynają już nawet stosować doręczenie tego samego dnia, przy zakupach do pewnej godziny, na przykład 13. Jednak taka forma wymaga nienagannie działającej obsługi klienta i błyskawicznej wręcz realizacji zamówienia, bowiem sama umowa z firmą kurierską lub Pocztą jest możliwa.
Co jeszcze możemy dla ciebie zrobić?
To jedna z podstawowych zasad współczesnego marketingu i działania sklepów w sieci – czyli im jesteś bardziej pomysłowy i wychodzisz naprzeciw klienta, tym większy zysk wygenerujesz. Przed Świętami Bożego Narodzenia, gdy ludzie masowo kupują prezenty, warto zadbać o różnego rodzaju promocje: obniżki, darmowe dostawy od konkretnej wydanej kwoty, kupony rabatowe na kolejne zakupy, próbki innych twoich towarów i przede wszystkim – życzenia świąteczne.