Działalność biznesowa w internecie wymaga nie tylko dostarczania wysokiej jakości produktów i usług, ale również umiejętnego budowania swojego wizerunku. Do tego doskonale sprawdzają się nie tylko wiarygodne opisy czy referencje, lecz również profesjonalne i adekwatne do stanowiska zdjęcia.
Dlaczego warto dysponować profesjonalnym zdjęciem?
Kolorowa fotografia zamieszczona w wysokiej jakości na stronie internetowej, w stopce wiadomości e-mail, na fanpage’u czy w CV dodaje wiarygodności i zachęca do kontaktu. To jednak nie jedyny powód, dla którego warto zainwestować w sesję zdjęciową.
Udowodniono też, że fotografie, na których widnieją ludzie, są znacznie chętniej komentowane i oglądane niż fotografie pejzaży czy przedmiotów. Ponadto, autorska i profesjonalnie przygotowana fotografia budzi w internecie znacznie więcej zaufania niż ta pobrana ze stocka – sztuczna i zawsze taka sama. Doskonała fotografia na stronie to dowód naszej staranności, ale także symbol prestiżu. Większość osób korzysta dziś jedynie ze smartfona, my zaś pokazujemy światu, że zaprosiliśmy do współpracy profesjonalnego fotografa o umiejętnościach nieporównanie większych od amatorów. Z tych właśnie powodów warto potraktować sesję zdjęciową jako inwestycję w siebie i swój wizerunek. Zaufanie, które w ten sposób zdobędziemy, przełoży się na większą liczbę zleceń i przyciągnięcie nowych kontrahentów. Będzie też pozytywnym wyróżnikiem na tle konkurencji, reklamującej siebie zdjęciami niskiej jakości i o złym oświetleniu.
Fotografia to sztuka uchwycenia tego, co najistotniejsze
Każda fotografia jest pewnego rodzaju manipulacją – odpowiednim ustawieniem modela lub modelki czy kadrowaniem. Znaczenie ma nie tylko tło, ale również oświetlenie i przyjęta poza. Profesjonalna sesja zdjęciowa jest niczym dobry makijaż, który pozwala uwypuklić atuty i zatuszować wady. W fotografii biznesowej ważne jest pokazanie błyskotliwości, opanowania i pewności siebie, czyli tych cen, które sprawdzają się podczas prowadzenia firmy.
Profesjonalizm, prestiż i… pieniądze. Kiedy warto zainwestować w fotografię biznesową?
Zdjęcia biznesowe przydają się szczególnie wtedy, gdy głównym polem naszej działalności jest sprzedaż produktów lub usług w internecie. Na rynku e-commerce warto wzbudzać zaufanie i dać się poznać klientom. Podobnie wtedy, gdy prowadzimy na przykład bloga. Często będąc członkiem większego zespołu specjalistów, nasza firma wymaga dobrej jakości zdjęcia, które zostanie umieszczone na firmowej stronie www. Wtedy również warto zainwestować w fotografię biznesową.
Przeczytaj również:
Fotografia produktowa biżuterii