Prowadzenie własnego biznesu wymaga przede wszystkim dobrego pomysłu. Bez niego ani rusz. Dobry biznesplan to jednak nie wszystko. Aby móc przystąpić do jego realizacji niezbędne jest dopełnienie wszelkich formalności związanych z zakładaniem i rejestrowaniem własnej działalności gospodarczej.
Co trzeba załatwić w urzędach?
Załatwianie spraw w urzędach nie jest tak trudnym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Na początek trzeba zarejestrować swą działalność w Urzędzie Miasta i uzyskać wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Oprócz informacji takich, jak dane osobowe czy numer PESEL należy określić rodzaj prowadzonej działalności oraz podać adres jej wykonywania. Kolejna sprawa, którą trzeba załatwić, jest uzyskanie numeru REGON.
Wydaje go Urząd Statystyczny. Drugim ważnym numerem jest NIP, przyznawany w Urzędzie Skarbowym. Mając numery NIP i REGON można założyć firmowe konto bankowe (to obowiązek każdego przedsiębiorcy) oraz wyrobić firmową pieczątkę. Musi się na niej znaleźć nazwa i adres firmy, numer NIP oraz numer telefonu. Taka pieczątka jest niezbędna do wystawiania rachunków oraz załatwiania innych spraw urzędowych związanych z działalnością firmy. Kolejnym miejscem, w którym trzeba zgłosić rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych, zaś osoby zatrudniające pracowników muszą dodatkowo zgłosić swą działalność do Państwowej Inspekcji Pracy.
Gdzie będzie się znajdowała siedziba firmy?
Odpowiedź na to pytanie trzeba znać jeszcze przed zgłoszeniem firmy do ewidencji działalności gospodarczej w stosownym urzędzie, gdyż podanie firmowego adresu jest niezbędne do rejestracji.
Istnieją dwie możliwości. Osoby pracujące w oparciu o współpracę agencyjną (np. jako przedstawiciele handlowi lub pośrednicy ubezpieczeniowi) zazwyczaj rejestrują swą firmę w domu. Takie rozwiązanie wybierają również chętnie osoby wykonujące pracę zdalną. Fakt zarejestrowania firmy we własnym mieszkaniu należy zgłosić w administracji, tam też należy określić, jaką część mieszkania zamierza się wykorzystywać w celach służbowych.
Ci, którzy cenią sobie prywatność lub chcą prowadzić działalność handlową lub usługową o szerokim zakresie, decydują się na znalezienie dla swej firmy odpowiedniego lokalu. Najpowszechniejszym rozwiązaniem są lokale na wynajem. Oferta powierzchni użytkowych, którą można wynająć za ustalony czynsz, jest na tyle szeroka, że żaden przedsiębiorca nie powinien mieć trudności z wyborem lokalu przystosowanego do rodzaju prowadzonej działalności. Wielkie powierzchnie handlowe lub maleńkie boksy biurowe – rynek takich nieruchomości jest obecnie bardzo bogaty i zróżnicowany.
źródło:
www.czerwonatorebka.pl
Przejdź do spisu treści ponad 1500 porad finansowych zawartych na portalu,
Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,
Przejdź do działu Nowe produkty finansowe
Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com