W trudnym gospodarczo czasie młodzi ludzie szukają sposobów na prowadzenie własnej działalności. Założenie firmy wymaga jednak wielu formalności i jest procesem czasochłonnym oraz wymagającym dużych pieniędzy. Na początku liczy się przecież każdy grosz, nie można od razu mieć także armii pracowników, a firma, zarejestrowana na adres w małej wsi, gdzie diabeł mówi dobranoc nie brzmi zbyt dumnie. Czy zatem istnieje sposób na zdobycie adresu do zarejestrowania firmy i nie zbankrutowanie w ciągu pierwszych lat działalności?
- Wirtualna siedziba dla firmy?
- Jak zdobyć adres wirtualny?
- Ile kosztuje wirtualne biuro?
Zastanówmy się zatem, jakie możliwości stoją przed przedsiębiorcami.
Wirtualna siedziba dla firmy?
Każda firma musi posiadać adres do rejestracji spółki, a właściciele wynajmowanych mieszkań nierzadko nie zgadzają się na rejestracje nowych przedsiębiorstw. Ponadto wynajęcie lokalu, zwłaszcza w dobrej lokalizacji nie jest tanie. W XXI wieku istnieje jednak korzystne dla nowych firm rozwiązanie – wirtualne biura. Ich wynajęcie jest tańszym i doskonałym rozwiązaniem dla świeżo powstałych przedsiębiorstw, jednoosobowej działalności czy freelancerów. Wirtualne biuro to usługa, która zapewnia rejestrację firmy pod fizycznym adresem, w zależności od oferty dodawane są również numery telefonów, adresy i skrytki pocztowe, możliwości korzystania z drukarek i ksera, wynajem sal i biur, wsparcie doradców oraz wiele innych.
Wirtualna siedziba pozwala znacznie zmniejszyć koszty istniejącej lub zniwelować powstającej firmy. Jest to ogromną korzyścią, zwłaszcza dla młodych przedsiębiorców. Na rynku pojawiła się także niedawno nowa usługa – wirtualny sekretariat, polegająca na wsparciu w obsługiwaniu telefonów i poczty elektronicznej zgodnie z indywidualnymi potrzebami firmy. Rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie kosztów, związanych z utrzymaniem pracowników oraz możliwość spokojnego uczestniczenia na przykład w spotkaniu biznesowym – wszystkie telefony, wykonane do firmy zostaną przecież odebrane przez wirtualny sekretariat!
Jak zdobyć adres wirtualny?
Najprościej znaleźć stronę, proponującą wynajem adresu. Należy zwrócić szczególną uwagę na proponowane dodatki do samego wirtualnego biura. Warto przyjrzeć się wszystkim możliwościom w okolicy, porównywać ceny i opcje dostępne poza samym adresem.
Ile kosztuje wirtualne biuro?
Obecnie, jeśli chodzi o wirtualne biuro Śródmieście Warszawy na wynajem, to może kosztować to nawet 30 zł za miesiąc, podobnie w bardziej prestiżowych lokalizacjach w stolicy. W zależności od lokalizacji ceny się zmieniają, jest to jednak z pewnością znacznie bardziej opłacalna opcja dla młodych przedsiębiorców.
Przeczytaj również:
Dlaczego firma powinna posiadać papier firmowy?