Prowadzisz firmę i rozważasz rozszerzenie kanałów dystrybucji? Bez względu na to, czy jesteś producentem czy resellerem, możesz zdecydować się na sprzedaż na Amazon. To największa platforma sprzedażowa na świecie, która pozwoli Ci dotrzeć do rzeszy nowych klientów. Jednak czy warto sprzedawać na Amazonie? Jakie są koszty? Poznaj zalety i wady sprzedaży na Amazonie!
Amazon to największy marketplace świata
Zanim przedstawimy Ci kluczowe zalety platformy sprzedażowej Amazon, postanowiliśmy przedstawić kilka kluczowych informacji na jego temat. Amazon.com, Inc. to amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe, będące spółką akcyjną założoną w 1994 roku w Seattle. Amazon daje nieograniczone możliwości dla rozwoju biznesu, zarówno dla małych, jak i średnich czy dużych firm. Najlepiej świadczą o tym wyniki zza zachodniej granicy – amazon.de ma aż 62% udziału w obrotach tamtejszego rynku e-commerce. Jak więc widzisz, Amazon jest kanałem sprzedaży, który pozwoli dotrzeć przedsiębiorcom do klientów na całym świecie i podbić zagraniczne rynki. Co ciekawe, blisko 60% produktów oferowanych na platformie pochodzi od zewnętrznych dostawców. Chcesz upewnić się, czy warto? Poniżej prezentujemy zalety, które jednoznacznie odpowiedzą Ci na tytułowe pytanie!
Czy warto sprzedawać na Amazon – najważniejsze zalety
– Dotrzesz do potencjalnych klientów na całym świecie
Amazon daje Ci szansę dotarcia do 100 milionów klientów w Europie i 300 milionów klientów na całym świecie! Platforma zapewnia więc sprzedawcom dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów. Jeśli masz w ofercie produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów, unikalną ofertę, atrakcyjne ceny i dobrą reklamę – zyskujesz ogromne szanse na wzrost sprzedaży.
– Dodatkowe źródła ruchu
Amazon to kolejne źródło pozyskiwania klientów. Możesz promować swoje produkty, np. za pomocą reklamy PPC, mediów społecznościowych, wpisów na blogu czy płatnej reklamy. Klienci będą kierowani bezpośrednio na Amazon, by dowiedzieć się więcej o produktach i następnie je kupić.
– Praca z dowolnego miejsca
Prowadzenie biznesu na Amazonie nie wymaga od Ciebie przywiązania do jednej lokalizacji. Do zarządzania potrzebny jest komputer z połączeniem do sieci. Możesz na przykład skorzystać z pomocy ekspertów skutecznej sprzedaży na Amazon – firmy Nethansa, która pomoże Ci w stworzeniu listingu produktów, kampaniach reklamowych i innych przedsięwzięciach, jeśli jesteś producentem. Natomiast w przypadku, gdy sprzedajesz towar markowy, Nethansa stworzy strategię, która zmaksymalizuje obroty i zyski na zagranicznych rynkach.
– Zaufanie klientów
Amazon zobowiązuje sprzedawców do przestrzegania ścisłych zasad dotyczących przygotowania produktu, opakowania, wymagań bezpieczeństwa itp. Sprawia to, że klienci (nawet nowi) chętniej decydują się na zakup na platformie niż w innych źródłach.
Podsumowując, warto spróbować swoich sił i postawić na dodatkowy kanał dystrybucji. Zalet jest sporo, ale jeśli nie masz doświadczenia i nie wiesz jak się do tego zabrać – warto zdać się na pomoc specjalistów. Dzięki specjalistom z firmy Nethansa – skuteczna sprzedaż na Amazon w Polsce będzie w zasięgu ręki.