Priorytetem w działalności marketingowców jest docieranie ze sprofilowanym komunikatem promocyjnym lub informacyjnym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Ważne jest, aby tak zainteresować ofertą produktów lub usług czy samą marką firmy potencjalnych konsumentów, żeby finalnie stali się oni nabywcami. Pomagają w tym narzędzia z zakresu content marketingu.
Generowanie leadów w praktyce
Lead sprzedażowy jest pojęciem wykorzystywanym na gruncie szeroko rozumianego marketingu i sprzedaży. Leady sprzedażowe, czyli kontakty do potencjalnych klientów – osób prywatnych lub podmiotów, to cenne informacje dla sprzedających. Mogą oni dotrzeć do klienta w momencie, kiedy oczekuje on obsługi ze strony danej firmy i skłonić do dokonania konkretnego zakupu. Lead generation dostarcza bezcennych informacji do działu sprzedaży, ale w pierwszej kolejności to specjaliści ds. marketingu muszą wypracować skuteczne narzędzia pozyskiwania leadów.
W parze z lead generation mogą iść działania z zakresu content marketingu. Jest to w rzeczywistości jeden z najbardziej efektywnych kanałów generowania wartościowych leadów sprzedażowych, na różnych etapach ich funkcjonowania.
Jak wykorzystać content marketing do generowania leadów?
Według specjalistów ds. marketingu ze Stanów Zjednoczonych, content marketing jest bardzo skutecznym elementem wspierania procesu lead generation. Według badań pozwala on na generowanie nawet do 3 razy więcej leadów niż przy użyciu tradycyjnych narzędzi marketingowych, a jednocześnie sprzyja obniżaniu kosztów ich pozyskiwania, nawet o ponad 60 proc. Dlatego coraz więcej firm zaczyna się interesować kompleksowymi kampaniami z wykorzystaniem content marketingu.
Na czym on właściwie polega? Content marketing to nic innego jak reklama i inne treści postrzegane przez docelowych odbiorców jako użyteczne. Mogą to być zarówno treści tekstowe, graficzne, jak i filmy promocyjne i poradnikowe. Produkcja filmowa materiałów na potrzeby content marketingu cały czas się rozwija, aby tworzyć wyłącznie takie filmiki, które będą nie tylko interesować klientów, ale skłonią ich również do rozsyłania linków do filmów swoim znajomym, rodzinie czy przyjaciołom.
Aż 90 proc. konsumentów uważa, że treści content marketingowe odpowiadają ich potrzebom, przynoszą odpowiedzi na zadawane pytania i ogólnie rzecz ujmując, są użyteczne. Jeśli więc firma w ramach swojej promocji oraz prowadzenia działań mających na celu pozyskiwanie leadów sprzedażowych, wykorzystuje zróżnicowane treści content marketingowe, jest postrzegana przez większość ich odbiorców całkowicie pozytywnie. Takie treści przynoszą klientom informacje niezbędne do dokonania zakupu w warunkach racjonalnej wiedzy na temat produktu czy usługi. Zdecydowana większość nabywców przed sfinalizowaniem zakupu bierze pod uwagę wiele źródeł wiedzy, dlatego marketingowcy powinni uczynić wszystko, aby dostarczyć o promowanych produktach lub usługach wartościowych i obiektywnych informacji. Dają w ten sposób konsumentowi szansę na zapoznanie się z marką i na to, aby zaistniała ona w jego świadomości jako lider opinii.
Przeczytaj również:
Możemy być jeszcze lepsi
Youtube Dislike Bot – Łapki w dół pod dowolnym filmem