Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Polacy na wakacjach potrzebowali pomocy medycznej

3 października 2009

Usługi medyczne należą do najbardziej pożądanych świadczeń pomocowych, dlatego wakacje były dla firm assistance okresem wytężonej pracy. Jak pokazują dane firmy Inter Partner Assistance Polska, liczba interwencji medycznych zarówno w lipcu jak i sierpniu była w tym roku przeszło dwukrotnie wyższa niż w czerwcu ? mimo że już wtedy widać było ożywienie w ruchu turystycznym.


W te wakacje najpopularniejszym świadczeniem medycznym wykorzystywanym przez polskich turystów była według danych Inter Partner Assistance pomoc ambulatoryjna (lub wizyta lekarska). W okresie od początku czerwca do końca sierpnia interwencje tego typu stanowiły aż 92% przypadków pomocy medycznej niesionej przez firmę osobom wyjeżdżającym za granicę.

?Zapewnienie turystom odpowiedniej opieki medycznej w miejscu wypoczynku wymaga od nas współpracy z siecią sprawdzonych placówek medycznych? ? mówi Sonia Kostyszyn, Manager Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. ? ?Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić wysoki standard obsługi ubezpieczonych.?

Drugim świadczeniem, z około 3% udziałem we wszystkich interwencjach medycznych, była hospitalizacja. Na trzecim miejscu znalazł się transport medyczny zza granicy do kraju. Według danych Inter Partner Assistance 37 % Polaków przewożonych było ambulansem. Nieco mniejsza część turystów, ok. 34 %, nie wymagała tak specjalistycznych warunków i była repatriowana do kraju Med-Vanem (samochodem przystosowanym do transportu osób po zachorowaniach i urazach).

?Nasza firma, aby móc realizować transport naziemny, współpracuje ze starannie dobranymi usługodawcami krajowymi.? ? stwierdza Michał Bembenista, Dyrektor Departamentu Sieci Usługodawców w Inter Partner Assistance Polska S.A.- ?Firmy te są w stanie w godzinę zorganizować wyjazd za granicę, tak aby przetransportować polskiego ubezpieczonego do kraju z Włoch, Hiszpanii, Chorwacji i czy innych państw. Usługodawcy Ci są również dobrani starannie pod kątem lokalizacji. Ich bazy mieszczą się głównie w częściach kraju umożliwiających jak najszybsze dotarcie do poszkodowanych.?

Charakterystyczny dla okresu letniego jest częsty transport drogą lotniczą. W te wakacje blisko 21% z wszystkich klientów Inter Partner Assistance było repatriowanych do kraju samolotem.

?Latem klienci znacznie częściej niż zimą wybierają się do miejsc, z których naziemny transport medyczny trwałby zbyt długo lub jest wręcz niemożliwy.? ? tłumaczy Sonia Kostyszyn. – ?Zimą większość Polaków wybiera się do kurortów narciarskich w Europie, położonych stosunkowo blisko od granicy Polski.?

?Lotniczy transport medyczny przybierał różne formy, w zależności od stanu zdrowia poszkodowanego, jak i dostępności połączeń rejsowych w miejscu zdarzenia? ? dodaje Michał Bembenista, Dyrektor Departamentu Sieci Usługodawców w Inter Partner Assistance Polska S.A. – ?W trudnych przypadkach decydujemy o transporcie tzw. air ambulansem, który zapewnia najlepsze warunki medyczne i pozwala przetransportować chorego z mniej dostępnych zakątków świata. W zakresie tego rodzaju świadczeń współpracujemy z usługodawcą niemieckim, którego flota umożliwia szybki wylot po poszkodowanego oraz loty bez międzylądowań nawet do tak odległych krajów jak Indie.?

W okresie od czerwca do sierpnia 2009 Inter Partner Assistance odnotowało blisko czterokrotny wzrost liczby spraw assistance z zakresu interwencji medycznych w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2008. Związane jest to z pozyskaniem przez firmę nowego kontraktu z Signal Iduna, liderem grupowych ubezpieczeń turystycznych. Oprócz interwencji medycznych firma świadczyła dla podróżnych także usługi informacyjne m.in. turystyczne, prawne i zdrowotne.

Inter Partner Assistance (www.ipa.com.pl) to marka należąca do Grupy AXA Assistance wchodzącej z kolei w skład Grupy AXA. Inter Partner Assistance Polska świadczy usługi od 1994 roku w sektorze podmiotów instytucjonalnych (działalność o charakterze B2B2C). Zasięgiem Grupa AXA Assistance obejmuje cały świat, posiadając swoje filie w ponad 30 krajach, a w pozostałych ? sieć korespondentów. Inter Partner Assistance Polska zapewnia swoim klientom kompleksowe rozwiązania assistance w Polsce i za granicą – poza assistance medycznym, podróżnym i prawnym także assistance samochodowy, assistance domowy, szeroką gamę produktów związanych z ochroną zdrowia, pakiety świadczeń informacyjnych i usługowych o charakterze lifestyle, specjalistyczne usługi likwidacji szkód ubezpieczeniowych i wiele innych związanych z niesieniem pomocy i informacji potrzebnych na co dzień. Obecnie pod ochroną spółki, za pośrednictwem jej klientów korporacyjnych, znajduje się około 5,2 milionów Polaków. Polityka jakościowa Inter Partner Assistance Polska kształtowana jest w oparciu o metodologię Six Sigma (AXA Way).

Przejdź do spisu treści ponad 1000 porad finansowych zawartych na portalu ,

Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,

Przejdź do działu Nowe produkty finansowe

Tagi: , ,

Podobne artykuły :