PZU chce bezpłatne ubezpieczyć dzieci polisą od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) do końca wakacji szkolnych. Jak zauważył Business Insider Polska, problem w tym, że PZU wymusza na klientach zgodę na przetwarzanie danych osobowych, także w celach marketingowych, przez wszystkie podmioty powiązane kapitałowo, czyli m.in. LINK 4, Bank Pekao czy Alior Bank. – To rażąco narusza przepisy RODO. Jest to przykład sprzedaży usługi za dane.
Opiera się na założeniu, że wiele osób nie ma świadomości i wrażliwości, że dane osobowe mają wartość i są nośnikiem wielu informacji – mówi w rozmowie z nami Wojciech Klicki, prawnik z Fundacji Panoptykon.
https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/pzu-ubezpieczy-za-darmo-dzieci-trzeba-zgodzic-sie-na-reklamy/zc52hgx?utm_aureus=rgKRy8NR%2C390537af-fb60-4527-978c-98c4c7143962
28 maja 2019
9798 Odsłon