Podatnik, który sprzedaje mieszkanie lub dom, kupione w latach 2007?2008, może po spełnieniu ustawowych warunków skorzystać z ulgi meldunkowej. Uniknięcie PIT będzie możliwe, gdy podatnik w zbywanej nieruchomości będzie zameldowany na pobyt stały przez co najmniej 12 miesięcy oraz złoży w urzędzie skarbowym oświadczenie o korzystaniu z ulgi meldunkowej. Problem w tym, że urzędy skarbowe nie chcą przyjmować takich oświadczeń.
?Chciałem skorzystać z ulgi meldunkowej i zaniosłem do białostockiego urzędu skarbowego wymagane przepisami oświadczenie o uldze. Urzędnik poinformował mnie, że nie jest to konieczne, bo nie obowiązuje wzór takiego oświadczenia? ? stwierdza w liście do redakcji nasz czytelnik, który prosił o zachowanie anonimowości.
Sprawa jest kuriozalna, bo z przepisów wynika obowiązek składania oświadczeń o uldze. Również Ministerstwo Finansów na naszą prośbę potwierdza, że składanie tych dokumentów do skorzystania z ulgi jest konieczne.
? Aby nie stracić zwolnienia z PIT przy zbyciu nieruchomości, trzeba oświadczenie o uldze wysłać do urzędu skarbowego pocztą. W takim przypadku urzędnik musi pismo przyjąć ? radzą eksperci.
Jakie są sposoby opodatkowania przy rozliczeniach zbycia nieruchomości ? Jakie są warunki skorzystania z ulgi meldunkowej ? Jaki jest termin złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia przy sprzedaży nieruchomości ?
Ewa Matyszewska
Pełna treść: Dziennik Gazeta Prawna
27.07.2010 (144) ? str.B2
www.GazetaPrawna.pl
Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,
Przejdź do działu Nowe produkty finansowe
Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com