7 marca w warszawskim Centrum Olimpijskim odbędzie się 3 edycja Football Business
Conference ? jedno z najważniejszych międzynarodowych spotkań środowisk piłki nożnej
i biznesu piłkarskiego.
Międzynarodowa Konferencja Biznesu Piłkarskiego organizowana jest w Polsce od 2008
roku. Jej celem jest wymiana wiedzy, doświadczenia i poglądów wśród przedstawicieli
szeroko rozumianej branży piłkarskiej z Europy Zachodniej oraz Środkowowschodniej.
Obecność fachowców i praktyków światowej sławy stawia FBC w gronie najbardziej
prestiżowych wydarzeń o tematyce piłkarskiej w tej części Europy. W tym roku wśród
prelegentów FBC znajdą się zarówno przedstawiciele klubów piłkarskich, menedżerowie
reprezentujący najlepsze firmy doradcze, dyplomaci ? m. in. ambasadorowie oraz
przedstawiciele ambasad państw-gospodarzy UEFA EURO 2008 (Austrii i Szwajcarii) oraz FIFA WORLD CUP 2010 (Republiki Południowej Afryki).
Głównymi tematami poruszanymi podczas 3 edycji FBC będą:
– Biznesowy rozwój klubu piłkarskiego.
– Wykorzystanie przewag biznesowych sponsoringu piłkarskiego.
– Biznesowe relacje z kibicami piłkarskimi.
– Ekonomiczne i społeczne znaczenie turniejów piłkarskich.
Podczas omawiania zagadnień związanych z biznesowym rozwojem klubu piłkarskiego swoje
uwagi wygłoszą m.in. David Cook ? dyrektor ds. Rozwoju Celtic Glasgow i Carsten Cramer
? dyr. Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju Borussia Dortmund. Będą dzielić się ze słuchaczami
doświadczeniem w zarządzaniu i zdobywaniu nowych środków finansowych na rozwój
klubów oraz odpowiednim wykorzystaniem potencjału związanego z nowoczesnymi
stadionami piłkarskimi.
Uczestnicy konferencji poznają tajniki profesjonalnie zorganizowanego merchandisingu,
sklepu kibica czy też dowiedzą się w jaki wpływ na rozwój klubu piłkarskiego ma komfortowo
wyposażone miejsce do obsługi VIP-ów (tzw. Hospitality). Bardzo się cieszę będę mógł
podczas FBC podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, które zdobyłem przez ostatnie lata.
Uważam, że większość klubów piłkarskich ma ogromny potencjał i charyzmę, trzeba ją tylko
dostrzec i umiejętnie wykorzystać ? mówi Carsten Cramer ? dyr. Sprzedaży, Marketingu
i Rozwoju Borussia Dortmund.
Organizatorami konferencji są: Advertising Group ? zrzeszająca firmy z branży marketingu
sportowego, ESB Event Sport Business ? podmiot, posiadający 15-letnie doświadczenie
w zakresie piłkarskiego biznesu, Sport+Markt ? wiodące przedsiębiorstwo, oferujące
przedsiębiorstwo w branży usług hospitality i organizacji eventów oraz Sports Hospitality ?
specjaliści w obsłudze cateringowej i eventowej stadionów piłkarskich. Wydarzenie wspiera
również grupa medialna SportLive24 S.A.
Więcej informacji udziela:
Biuro prasowe FBC
Iwona Siwek
Mobile: +48 692 872 067
E-mail: Iwona.s@fbc.ag
www.fbc.ag