SEO copywriting sprawia, że tekst staje się przyjazny zarówno dla wyszukiwarki, jak i czytelnika. To optymalna i pożądana sytuacja dla każdego, kto chce dotrzeć ze swoim przekazem do potencjalnych klientów. Ilość treści dostępnej w internecie przyprawia o ból głowy. Firmy konkurują ze sobą o uwagę klienta na wiele sposobów. Jak wobec tego wyróżnić się na ich tle? Z pomocą przychodzi tytułowy SEO copywriting? Czym jest oraz dlaczego warto go stosować? O tym przeczytasz poniżej.
1. Czym jest copywriting?
2. Internet zwiększył zapotrzebowanie na SEO copywriting.
3. Dlaczego warto go stosować?
4. Tanio nie znaczy dobrze.
Czym jest copywriting?
Historia copywritingu ma ponad 100 lat. Jego pionierem był niejaki Claude Hopkins, Amerykanin, który już w czasach I wojny światowej pisał teksty będące zalążkiem obecnego copywritingu. Przez ponad 35 lat swojej pracy pomagał niezliczonym firmom zaistnieć i przetrwać na rynku. Wszystko za sprawą odpowiednio redagowanych tekstów. W obecnych czasach nawet nie zdajemy sobie sprawy z obecności copywritingu w naszym życiu. Czytając skład czekolady, opis pasty do zębów mamy do czynienia z copywritingiem. Jest on niczym innym jak sztuką odpowiedniego redagowania treści, tak aby wywrzeć wpływ na odbiorcę. Klasycznym tego przykładem są hasła reklamowe obecne na każdym niemal kroku.
Internet zwiększył zapotrzebowanie na SEO copywriting.
Wraz z dynamicznym rozwojem internetu, a zwłaszcza dokonaną w 2011 roku aktualizacją silnika wyszukiwarki Google, znaczenia nabrała jakość publikowanych tekstów. Dla niewtajemniczonych SEO to skrót od Search Engine Optimization. Mówiąc wprost optymalizacja treści pod algorytm wyszukiwarki, który odpowiada bezpośrednio za to, czy nasz tekst ma szansę pojawić się w wysoko w wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo, konkurencja w internecie jest ogromna. Czołowe wyniki wyszukiwania w Google to coraz częściej płatne linki. Dopiero pozycja 4-5 i kolejne to organiczne wyniki wyszukiwania zależne od jakości treści. Czasy, gdy wystarczyło napisać cokolwiek, aby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania minęły. Po erze klasycznego copywritingu nastała era SEO copywritingu, czyli pisania nie tylko ciekawie, ale przede wszystkim zgodnie ze ściśle określonymi wytycznymi.
SEO copywriting – dlaczego warto go stosować?
Efekty copywritingu są zazwyczaj o wiele trwalsze niż z innych płatnych form promocji. Artykuł napisany zgodnie z zasadami SEO może miesiącami, a nawet latami przynosić firmie korzyści w postaci odwiedzin strony www, sprzedaży itp. Dlatego tak istotne jest, aby nie kierować się krótkoterminowymi korzyściami, a koszt dobrze napisanego artykułu rozkładać na lata. Copywriting umożliwia osiąganie różnych celów i dostępny jest praktycznie dla każdej branży. Co istotne nie wymaga wysokich nakładów.
Tanio nie znaczy dobrze.
Na temat cen za usługi copywritingu można z powodzeniem napisać osobny artykuł. Nie w tym jednak rzecz. Każdy, kto traktuje poważnie swój biznes, a zakładam, że jest to 99% czytelników, wie że nie da się osiągnąć dobrych wyników bez poniesienia określonych nakładów. I nie mam tu absolutnie na myśli wydawania tysięcy złotych na artykuły na własną stronę www. Chodzi bardziej o zdrowy rozsądek.
Jeśli wydamy przykładowo 50-100 zł na unikalny, dobry pod kątem SEO i przyjemny w lekturze tekst będzie to z pewnością rozsądna inwestycja.
Dla porównania, jeśli wydamy na reklamę w modelu CPC, czyli płatność za kliknięcie wyżej wspomniane 50-100 zł, uzyskamy średnio 50-100 wejść na naszą stronę www. W dłuższej perspektywie czasu SEO copywriting może nam dać setki odwiedzin strony, o ile tylko nasz tekst zostanie wysoko zaindeksowany przez wyszukiwarkę.
Reasumując, SEO copywriting powinien stać się jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, sprzedażowych każdej firmy. Z całą pewnością wymaga czasu, ale starannie zaplanowany i wykonany zwróci się z nawiązką.
Potrzebujesz tekstów dla swojej strony firmowej, bloga?
Piszę zgodnie z wytycznymi Google.
Zapoznaj się z ofertą na teksty zgodne z wytycznymi SEO.
SEO copywriting na FinanseOsobiste.pl
Zapraszam do kontaktu.
wspolpraca@finanseosobiste.pl