Zerowe opłaty za otwarcie i prowadzenie karty, wzrost konta oszczędnościowego o 1%, a do tego zwroty za wydatki oraz domowe media. Jeszcze kilka lat temu słowa te brzmiałyby jak lista zażaleń rozkapryszonego klienta. Dziś wyznaczają one możliwości, przed którymi stoją klienci banków.
Pakiety multi-możliwości
Od pewnego czasu część banków konsekwentnie realizuje rozbudowane programy promocyjne dla stałych klientów. Sztandarowym przykładem jest tutaj Pakiet Korzyści w Getin Banku. Oferty tego typu wyróżniają się na tle „pojedynczo” reklamowanych lokat, kredytów i kart płatniczych PayPass. W grę wchodzą zniżki od transakcji, na prowadzenie kart, wyższe stawki na rachunkach oszczędnościowych.
Innowacyjność tego typów projektów okazuje się tym większa, że nie ma spójnych kryteriów, aby nowe multi-możliwości porównać. Nieliczne banki, które nagradzają wiernych, długofalowych klientów dysponują udogodnieniami różnego kalibru. O faktycznym zestawieniu, na przykładzie rankingu, będziemy mogli mówić po wyliczeniu wszystkich potencjalnych korzyści (dla klienta), a dopiero później ich porównaniu. Na tę chwilę konkurencja testuje nową niszę, w której do kompletu rachunków (lokaty, konta oszczędnościowe) dochodzą zniżki na kredyty, zakupy i media domowe, zerowe prowizje itd.
Odkładanie przez wydawanie
Bonusy za płacenie kartą kredytową stanowią o konkurencyjności i wyjątkowości „Pakietów”. Decydując się na korzystanie ze zniżek na paliwo, zakupy w marketach czy posiłki w restauracjach należy wcześniej zapoznać się z regulaminem taryfy. Pamiętajmy – naliczane zwroty oznaczają wielokrotnie wyższe wydatki. Aby zapewnić finansową płynność banki wymagają minimalnego wpływu na rachunek, z którego następnie płacimy. Nie spełniając kryterium miesięcznego przelewu lub wpływu albo mamy zablokowany pakiet, albo musimy płacić dodatkowe koszty usługi.
Kompleksowe usługi dla stałych klientów, takie jak Pakiet Korzyści, wydają się dobrą alternatywą na pojedyncze promocje. Korzystanie z kilku udogodnień naraz warunkowane jest długotrwałością relacji klient-bank, regularnego płacenia i operowania kartą. Warto czytać regulaminy takich ofert.
Przeczytaj również:
Drogeria internetowa zero waste – czy można w niej zrobić codzienne zakupy?