Przyjęło się, że reklama jest dźwignią handlu. Coś w tym jest, bo firmy inwestujące sporą część środków w reklamę często szybciej zyskują uznanie na rynku, a przy tym notują wyższe zyski niż przedsiębiorcy, którzy uważają reklamę za zbędny dodatek.
Promocja musi być jednak przemyślana. Odbiorca zauważy, kiedy chcący pozyskać go przedsiębiorca się stara, a kiedy robi coś, żeby tylko było. Sprawdź, w jaki sposób najłatwiej jest trafić do potencjalnych zainteresowanych świadczonych przez Ciebie usługami.
Określ przedział wiekowy odbiorców
Tak naprawdę to kwestia, od której powinieneś zacząć. Inna forma reklamy powinna być skierowana do osób młodych, mających swobodny dostęp do Internetu a inna do ludzi starszych, którzy nie korzystają tak często ze środków masowego przekazu co młodzi. Co więcej, jeśli produkowany przez nas produkt odpowiada potrzebom ludzi 50+ to raczej nie ma sensu kierować reklamy stricte do młodego odbiorcy. Oczywiście można wręczyć mu ulotkę, którą w drodze wyjątku przekaże mamie czy dziadkowi, ale mini próbki powinniśmy oddać do rąk własnych osób, które będą zainteresowane naszą działalnością.
Trzeba liczyć się również z tym, że chcąc trafić do osób młodych, łatwiej jest przeprowadzić kampanię reklamową w Internecie, a jeśli naszym zadaniem jest poinformować o istnieniu firmy ludzi starszych, dużo lepsza formą reklamy będzie ta wyemitowana w telewizji czy wydrukowana gazecie. Z prostej przyczyny – nastolatkowie i młodzi odchodzą od oglądania telewizji, gdyż wolą śledzić wszelkie nowinki w Internecie, natomiast starsze pokolenie często nie mając dostępu do komputera a mając swobodny do telewizora, jest na bieżącą z tym co jest w nim pokazywane.
Stara dobra ulotka
Wydawać by się mogło, że ulotki pomału odchodzą do lamusa. Nic bardziej mylnego. Jest to najlepsza i zarazem najtańsza forma reklamy. Nie wystarczy jednak umieścić na ulotce adresu firmy i od pauz wymienić co mamy do zaoferowania, trzeba się trochę bardziej postarać. Ważny jest przekaz, jego forma oraz oprawa graficzna. Ulotka musi przyciągnąć oko osoby, która ją otrzyma a przy okazji być tak skonstruowana, że zapamięta to co się na niej znajdowało, zanim wyrzuci ją do kosza. Do ulotki warto dodać niewielki gadżet promocyjny, który dodatkowo zachęci odbiorcę do skorzystania z oferowanych przez nas usług. Realizację papierowej formy reklamy można zlecić np. na stronie https://diamond-druk.pl/, gdzie profesjonaliści wykonają powierzone im zadanie szybko, a w dodatku po cenie atrakcyjniejszej niż konkurencja.