Są branże, dla których prowadzenie działań promocyjnych nie jest wcale tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Świetnym tego przykładem jest branża prawnicza, ograniczona pod względem reklam szeregiem zakazów.
Czy zatem prawnicy mogą się w ogóle reklamować? Jak najbardziej tak, choć trzeba to robić z dużą dozą ostrożności i w zgodzie z literą prawa. Marketing prawniczy prowadzi się samodzielnie lub zleca zewnętrznym podmiotom takim, jak dom mediowy Warszawa. Które rozwiązanie jest efektywniejsze?
Marketing prawniczy, czyli jak się reklamować?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnicy nie powinni prowadzić kampanii reklamowych, promujących swoje usługi. Pod tym względem ich sytuacja jest zatem nieco trudniejsza niż u osób działających w innych branżach.
Bynajmniej nie oznacza to jednak, że marketing prawniczy nie jest możliwy. Niejedna agencja reklamowa lub dom mediowy Warszawa są w stanie poprowadzić takie działania, przynoszące naprawdę świetne rezultaty.
Na czym zatem polega promowanie kancelarii prawnej?
„Przede wszystkim na dzieleniu się wiedzą, udzielaniu praktycznych porad oraz budowaniu wizerunku solidnego specjalisty, o sporych kompetencjach i olbrzymim doświadczeniu.” – wskazuje Bartosz Paczyński z Agencji Content Hero prowadzącej działania marketingu dla branży prawniczej
Idealnym miejscem dla takich działań promocyjnych jest Internet. Prawnicy mogą prowadzić strony internetowe, na których pojawiają się wszystkie potrzebne informacje teleadresowe. Wielu z nich pisze blogi eksperckie, gdzie dzielą się wiedzą i tłumaczą różne zawiłości prawa, często niezrozumiałe dla innych ludzi. Mogą również mieć fanpage’a, pełnego ciekawostek oraz informacji o bieżących wydarzeniach, prelekcjach i spotkaniach.
Opcji jest naprawdę wiele. Często ograniczeniem jest tylko kreatywność oraz… dostępny czas.
Samodzielnie czy z pomocą agencji marketingowej, czyli jak prowadzić marketing prawniczy?
Wiele osób zastanawia się, czy warto prowadzić marketing prawniczy samodzielnie, czy też lepiej zlecić go specjalistom takim, jak na przykład niejeden dom mediowy Warszawa.
Samodzielne prowadzenie strony, bloga lub fanpage’a to sposób na bliski kontakt z odbiorcami i potencjalnymi klientami. Prawnicy wiedzą najlepiej, co w ich branży się dzieje, więc na bieżąco mogą dzielić się ciekawostkami lub praktycznymi poradami na temat zmian w prawie.
Podstawowym problemem, który pojawia się przy tej formie działania, jest często niedobór czasu. A niestety marketing prawniczy, żeby był skuteczny musi być prowadzony regularnie. Równocześnie nie można zapominać, że prowadzenie fanpage’a lub bloga wymaga wiedzy na temat strategii marketingowych, optymalizacji lub budowania zaangażowania odbiorców. Często zatem okazuje się, że lepiej skupić się na własnej działalności, a promocję powierzyć specjalistom.
Oczywiście trzeba jeszcze znaleźć odpowiednią agencję lub dom mediowy Warszawa, które będą w stanie poprowadzić działania tak, żeby przynosiły wymierne rezultaty i budowały zaufanie do danej marki. Branża prawnicza to bowiem zawód zaufania społecznego i taki też musi być marketing prawniczy – wzbudzać zaufanie do osoby i jej kompetencji.