“Każde pokolenie ma własny czas…“ tak śpiewa zespół Kombii, co doskonale oddaje ducha statystyk związanych z decyzjami zakupowymi danych grup wiekowych. Dziś dzielimy osoby urodzone w poszczególnych latach na pokolenie Baby Boomers, Y i Millenialsi. Mimo takiego samego dostępu do ofert sprzedażowych w 2019 roku, każda z tych grup inaczej podchodzi do decyzji zakupowych. Zobaczmy, jak wydarzenia na świecie i dostęp do technologii wpłynęły na zachowania danych osób i czym są owi Millenialsi.
Jak kupuje pokolenie Millenialsów?
Pokolenie Millenialsów to osoby urodzone między rokiem 1997 a 2010, które nie znają czasów bez dostępu do internetu, wielkich centrów handlowych i nieograniczonego dostępu do produktów. Cenią sobie grono przyjaciół oraz opinie na temat zakupów przez osoby, które lubią. Stąd duży wpływ na ich decyzje zakupowe mają Influenserzy, którzy promują dane produkty w mediach społecznościowych.
Pokolenie Millenialsów niemal naturalnie porusza się w świecie e-commarce, dlatego chętnie robi zakupy w sklepie internetowym, stawiając na szybką dostawę i niskie ceny. Zdecydowanie wolą autentyczność marki, którą wybiorą, jako dostawcę produktu. Dlatego tak ważne jest indywidualne podejście do konsumenta z pokolenia Millenialsów.
Jak kupuje pokolenie Y?
Pokolenie Y to osoby urodzone w latach 1980/1990, które nie były świadkiem większych przełomowych wydarzeń na świecie. Pokolenie te wyznaje zasadę życia bardziej “być” niż “mieć, dlatego opiera się nadmiernemu konsumpcjonizmowi i stawia na filozofię slow. Pokolenie to jest w tej chwili na etapie zakładania rodzin, urządzania pierwszego mieszkania i budowania własnego domu.
Osoby z pokolenia Y świadomie podejmują decyzje zakupowe i stawiają na produkty dobrej jakości. Chętniej korzystają z internetowych sklepów, jednak stawiają na wysoką jakość i całodobową obsługę klienta. Pokolenie Y jest cierpliwe i wyczekuje promocji na dane produkty, a swobodne poruszanie się w świecie e-commarce sprawia, że są na bieżąco z najniższymi cenami.
Pokolenie Y woli doświadczać niż posiadać, dlatego szuka balansu między ceną a jakością. Zdając sobie sprawę, że inwestycja w produkt to oszczędność na następne lata.
Jak kupuje pokolenie Baby Boomers?
Pokolenie Baby Boomers to osoby urodzone między 1946, a 1964 rokiem. Osoby te dopiero od niedawna korzystają z technologii, przekonując się do mediów społecznościowych oraz zakupów w internecie. Przywiązani do tradycji, chętniej kupują w sklepach stacjonarnych. W przeciwieństwie do pokolenia Millenialsów, którzy urodzili się w dobie stałego dostępu do internetu, boją się zakupów online. 49% osób z pokolenia Baby Boomers negatywnie ocenia reklamy w internecie.
Osoby w wieku 55 – 75 lat inwestują w dobrej jakości produkty, dlatego ich decyzje zakupowe nie są podejmowane pod wpływem chwili. Osoby te posiadające własne mieszkania i domy, chętniej inwestują w droższe i klasyczne modele.
Pokolenie Baby Boomers woli dobrą obsługę w sklepach stacjonarnych, która doradzi i pomoże im wyszukać dany model. Osoby te nieporuszające się tak sprawnie, jak najmłodsze pokolenie w sklepach online, woli indywidualną obsługę klienta.