Jednym z wyróżników branży ubezpieczeniowej jest ogromna konkurencja. Agenci i towarzystwa ubezpieczeniowe nieustannie podejmują starania mające na celu obniżenie cen, dzięki czemu mają szansę na dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Znajomość podstawowych technik marketingowych w branży ubezpieczeniowej jest bardzo ważna. W poniższym artykule omawiamy najważniejsze wskazówki marketingowe dla agentów ubezpieczeniowych, którzy chcieliby odnieść sukces.
Działalność w internecie – content marketing is a king
Wielu agentów ubezpieczeniowych skupia się przede wszystkim na klientach potrzebujących polisy w określonym momencie. Trzeba jednak skupić się także na tym, aby pielęgnować relacje także w późniejszym czasie. Świetnym pomysłem jest kreowanie wizerunku na portalach społecznościowych bądź za pośrednictwem własnej strony internetowej oraz dzielenie się własnymi, oryginalnymi treściami. Jeżeli publikowane przez agenta treści będą wartościowe, zachęci to potencjalnych klientów do zainteresowania się jego ofertą. Agent ubezpieczeniowy, który jest aktywny w internecie, bez trudu pozyska nowych klientów oraz utrzyma tych dotychczasowych.
Obecność w portalach społecznościowych pozwala na budowanie wiarygodności w oczach potencjalnych klientów. Internauta, który dzięki publikacji agenta znajdzie rozwiązanie swojego problemu, będzie bardziej skłonny, by zakupić u niego polisę ubezpieczeniową. Każdy z portali społecznościowych ma zupełnie inną specyfikę oraz grupę odbiorców. Przykładowo: klienci B2B agentów ubezpieczeniowych będą poszukiwali raczej na LinkedIn, a nie na Facebooku czy Instagramie. Tworząc profile społecznościowe należy też pamiętać o tym, aby były one łatwo dostępne.
Znajomość własnej oferty
Jednym z kluczy do osiągnięcia sukcesu w branży ubezpieczeniowej jest doskonała znajomość własnej oferty. Sprzedawca, który oferuje coś, czego sam nie rozumie, z góry jest skazany na niepowodzenie. W pierwszej kolejności agent ubezpieczeniowy powinien uzyskać wiedzę odnośnie przepisów nt. przetwarzania danych osobowych oraz dotyczących sprzedaży ubezpieczeń. Oprócz tego, trzeba oczywiście wiedzieć, jakie są szczegóły oferowanych polis. Dzięki temu nawet najtrudniejsze pytanie zadane przez klienta nie sprawi nam żadnego problemu. Przekazywanie wiedzy w sposób zrozumiały i rzetelny spowoduje, że agent będzie postrzegany jako prawdziwy, merytoryczny ekspert, u którego warto zakupić ubezpieczenie.
Inwestycja w program do automatyzacji agencji ubezpieczeniowej
Prowadzenie agencji ubezpieczeniowej to prawdziwe wyzwanie – zwłaszcza, gdy zadań do wykonania jest sporo. Codzienne procesy związane z obsługą nowych klientów, a także zarządzanie kwestiami sprzedaży ubezpieczeń może spowodować, że znalezienie czasu na kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami będzie bardzo trudne.
Jeśli zdecydujemy się na inwestycję w program do automatyzacji pracy multiagencji, nie będziemy mieli takiego problemu. Zautomatyzowana wysyłka powiadomień zapewnia ogromną oszczędność czasu. Specjalistyczne programy pozwalają na wysyłanie określonych treści do wyselekcjonowanych grup klientów, np. o o wygasającej polisie, zbliżającym się terminie płatności za ubezpieczenie itd. Automatyzacja procesów komunikacyjnych znacząco odciąży agenta ubezpieczeniowego w wykonywaniu jego codziennych obowiązków zawodowych. Jego działania będą jeszcze bardziej efektywne.
Budowa relacji biznesowych
Komunikacja z klientami oraz aktywność w internecie to nie wszystko. Agent ubezpieczeniowy powinien także dbać o budowanie relacji biznesowych. Wielu agentów oraz firm ubezpieczeniowych zrzesza się w branżowych grupach, w których dzielą się ze sobą swoimi uwagami i spostrzeżeniami dotyczącymi działania w tej branży. Członkowie takich organizacji razem pracują nad tworzeniem nowoczesnych i wydajnych sposobów komunikowania się z klientami.
Artykuł powstał przy współpracy z KA-System – kompleksowym oprogramowaniem dla multiagencji ubezpieczeniowych