W małych miejscowościach dużą popularnością cieszą się małe sklepy z chemią sprowadzaną zza granicy. To zazwyczaj dobry pomysł na biznes, pod warunkiem, że dokładnie przeanalizujemy lokalny rynek. Warto wiedzieć, co oferuje konkurencja i zbadać potrzeby naszych potencjalnych klientów. Podczas planowania własnego biznesu należy zaplanować koszt prowadzenia sklepu i miejsce jego zaopatrywania.
Chemia gospodarcza – skąd wziąć towar?
W Polsce od dawna jest wyjątkowo duży popyt na niemiecką chemię gospodarczą. Według powszechnej opinii sprowadzone produkty są tańsze i zyskują na lepszej jakości oraz wydajności. Właściciele sklepów zwykle dowożą towar z hurtowni stacjonarnych, jednak coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest zaopatrywanie sklepu za pośrednictwem hurtowni internetowych takich jak EDG, której szczegółowa oferta mieści się na stronie.
Tego typu hurtownie oferują dostęp do szerokiej oferty produktów kosmetycznych i chemii gospodarstwa domowego importowanych zza granicy. Wystarczy złożyć zamówienie i oczekiwać dostawy w gwarantowanym planowo terminie. Dużym plusem tego rozwiązania jest zaoszczędzenie czasu na dojazd i zminimalizowanie samej eksploatacji samochodu dostawczego.
Zalety chemii zza granicy
Niewątpliwymi plusami asortymentu, jaki oferuje EDG są oryginalne produkty, które słyną z gwarancji bardzo dobrej jakości. Niemieckie artykuły królują w gospodarstwach domowych ze względu na wydajność i solidność. Popularna jest opinia, że niemiecka chemia gospodarcza ma bardziej skoncentrowany skład i wystarcza jej na dłuższe użytkowanie, co jest głównym powodem, dla którego jest tak chętnie kupowana,
Włoska firma Felce Azzurra cieszy się popularnością pięknych świeżych zapachów utrzymujących się przez wiele dni. Plusem jest możliwość stosowania kosmetyków firmy przez alergików. Oprócz kosmetyków w ofercie znajdują się także artykuły chemiczne do czyszczenia i prania, recenzowane pozytywnymi efektami po ich zastosowaniu.
Asortyment i koszty
Na koszty niezbędnego wyposażenia małego sklepu składają się regały na produkty, lada, kasa fiskalna i przede wszystkim sam towar. Zazwyczaj na zaopatrzenie sklepu wystarczy 50 000 zł. To, w co jeszcze będziemy chcieli zainwestować zależy wyłącznie od naszego budżetu ( m. in: telefon, system antywłamaniowy). Jeśli chcemy rozszerzyć swoją działalność do sieci, wówczas należy doliczyć koszta prowadzenia strony internetowej.
Warto zróżnicować towar w produkty z różnych segmentów cenowych i marek, a także kilka propozycji ekologicznych. Na półkach sklepowych powinno znajdować się średnio 1000 produktów. Większe zróżnicowanie asortymentowe jest bardziej atrakcyjne. Klienci zaglądający do tego typu sklepów często pytają o słodycze i kawę importowane z Niemiec. Przyjęło się, że towar sprowadzany zza granicy kojarzył się z chemią i ekskluzywnymi produktami spożywczymi w bardziej wydajnej pojemności i przystępnej cenie. Warto spróbować opracować różnego rodzaju promocje na tego rodzaju produkty i konkursy, co z pewnością może przyciągnąć do nas stałych klientów.
O czym należy pamiętać?
Chcąc otworzyć sklep musimy znaleźć odpowiednią dla niego lokalizację. Mały sklep z chemią gospodarczą nie przyniesie przewidywanego zysku i nie wzbudzi zainteresowania wśród lokalnej społeczności, jeżeli powstanie w pobliżu dużego marketu lub sąsiadującego sklepu z podobnym asortymentem. W małych miejscowościach są sympatycy okolicznych sklepików, jednak w większych miastach chętniej robi się zakupy w hipermarketach. Dobrym pomysłem jest otwarcie sklepu na osiedlu mieszkaniowym.