Wielu przedsiębiorców, którzy otwierają nową firmę, zastanawia się, jak może ułatwić sobie pracę i jednocześnie sprawić, aby świadczone usługi były atrakcyjne na rynku. Nie mają jednak możliwości skorzystania z opcji dostępnych dla dużych firm, które wymagają zaangażowania znacznej ilości środków finansowych.
Mali, początkujący przedsiębiorcy mogą jednak postawić na rozwiązania, które nie są drogie i jednocześnie podnoszą prestiż firmy.
Co-working
Jednym z takich rozwiązań jest co-working. To jeszcze mało znana forma prowadzenia firmy, z której korzystają najczęściej freelancerzy. Co-working polega na dzieleniu przestrzeni biurowej z innymi przedsiębiorcami. W wielu dużych miastach, a coraz częściej również w mniejszych miejscowościach, pojawiają się biura, w których można wynająć miejsce do pracy na godziny. Takie miejsce zapewnia większy komfort pracy, niż własne mieszkanie i pozwala współpracować z innymi ludźmi, którzy zajmują się podobną branżą. Przedsiębiorca uzyskuje więc możliwość swobodnej pracy, kontaktu z ludźmi oraz wymiany pomysłów, a niekiedy również uzyskania natychmiastowej konsultacji z innymi specjalistami.
W biurze co-workingowym można także wynająć sale szkoleniowe i konferencyjne. Są one często wyposażone w niezbędny sprzęt. Opłata uzależniona jest najczęściej od czasu, na jaki zarezerwowana jest dana sala.
Firmy, które oferują usługę co-workingu, umożliwiają także zarejestrowanie firmy pod swoim adresem. Osoba rozpoczynająca działalność może zyskać adres siedziby firmy w atrakcyjnej lokalizacji – biura co-workingowe znajdują się często w centrum miasta. Pakiet usług obejmuje również obsługę centrali telefonicznej, poczty tradycyjnej i mailowej.
Wirtualne biuro obsługi klienta
Wirtualne biuro obsługi klienta to druga opcja, z której skorzystać mogą nie tylko mali przedsiębiorcy, ale również duże firmy. Profesjonalne usługi contact center zapewniają, podobnie jak co-working, obsługę telefoniczną klientów oraz obsługę poczty tradycyjnej i mailowej. Pracownicy wirtualnego biura obsługi klienta utrzymują stały kontakt między poszczególnymi działami firmy, mogą zarządzać kalendarzem spotkań oraz dbać o niezakłócony i szybki obieg dokumentów w firmie. Contact center może również stanowić “zapasowe” call center i przejąć połączenia, które nie mogą być obsłużone przez pracowników stacjonarnych. W ten sposób usprawnieniu ulega telefoniczna i mailowa obsługa klientów, a tym samym poprawia się efektywność działań firmy i jej pozytywny wizerunek na rynku.
Przeczytaj również
Kalendarze firmowe – profesjonalna i rzetelna organizacja pracy
Kto może otworzyć salon kosmetyczny?
Obsługa klienta w E-commerce i Dropshippingu: Najlepsze praktyki i wskazówki
Pomysł na biznes a jego wykonanie. Czy biznesplan może nam pomóc?