Wzrost e-commerce ma być kontynuowany w 2020 r., a globalna sprzedaż online ma wzrosnąć o prawie 19%, co oznacza, że w przyszłym roku na całym świecie zostanie wygenerowana sprzedaż o wartości 4,2 bln USD! Spójrzmy na to, czego sprzedawcy internetowi powinni się spodziewać w nadchodzącym roku, aby utrzymać się fali tego ogromnego trendu, uwzględniając nasze prognozy dla e-commerce, na które należy zwrócić uwagę w 2020 roku.
1. Sprzedaż eksportowa i cross-border będzie rosła
Przewiduje się dalszy globalny wzrost e-commerce w nadchodzących latach, przy czym oczekuje się, że do 2023 r. ten sektor będzie stanowił 22% całej światowej sprzedaży detalicznej. Głębsze spojrzenie na obszary wzrostu na całym świecie pokazuje, że główna ekspansja odbędzie się na rynkach rozwijających się.
W 2019 r. Chiny były największym rynkiem e-commerce ze sprzedażą w wysokości 1,935 biliona USD – co stanowi ponad połowę globalnej całości. Niektóre rynki również rosły w zadziwiającym tempie. Najszybszy wzrost odnotowano w Meksyku, Indiach, Filipinach, Chinach, Malezji i Kanadzie w 2019 r.
Jak więc sprzedawcy mogą rozwijać się na arenie międzynarodowej? Można to łatwo zrobić za pośrednictwem platform handlowych takich jak eBay czy Amazon. eBay działa w 27 krajach, podczas gdy Amazon ma 175 centrów fulfilmentowych w ponad 180 krajach. Zarówno Amazon, jak i eBay oferują programy dotyczące wejścia na inne rynki. Ekspansja międzynarodowa poprzez marketplace będzie jednym z najważniejszych trendów w e-commerce w 2020 roku.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Czy zbudowanie marki na Amazon jest możliwe? Jak budować markę na Amazon?
2. Mobilny e-commerce będzie w centrum uwagi
Zakupy mobilne rosną z roku na rok. Patrząc na dostępne w USA dane dotyczące świątecznych okresów Amazon, trend jest wyraźny:
W 2013 r. połowa kupujących przeglądała Amazon za pośrednictwem telefonu komórkowego.
W 2014 r. prawie 60% klientów zrobiło zakupy za pośrednictwem telefonu komórkowego.
W 2015 r. prawie 70% klientów robi zakupy za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Po wprowadzeniu Alexy i funkcji AR do swojej aplikacji, Amazon aktywnie zwiększa sprzedaż poprzez urządzenia mobilne. Więcej aktualnych danych pokazuje, że 145,2 mln użytkowników mobilnych uzyskało dostęp do amerykańskiej aplikacji Amazon w marcu 2019 r., natomiast aplikacja eBay ma 66 milionów użytkowników miesięcznie.
Wraz ze wzrostem sprzedaży mobilnej rośnie również znaczenie posiadania Amazon Buy Box. Umieszczony tuż pod głównym zdjęciem produktu, Buy Box jest jeszcze bardziej widoczny na urządzeniach mobilnych, niż na komputerach stacjonarnych. Użytkownicy muszą przewinąć w dół, aby znaleźć alternatywne informacje, co tylko około 5% użytkowników zrobi na urządzeniach mobilnych.
3. Doświadczenie omnichannel stanie się jeszcze bardziej istotne
W 2020 r. klienci będą oczekiwać dostępności marki w każdym dostępnym kanale. Chodzi o zapewnienie spójności we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym witrynach internetowych, mediach społecznościowych, sklepach i sklepach stacjonarnych.
• W jednym z badań z 2019 r. wykazano, że 53% Amerykanów rozpoczyna zakupy przez Internet, nawet jeśli ostatecznie dokona zakupów w sklepie.
• Aż 69% kupujących w sklepach stwierdziło, że wolą skorzystać ze swojego telefonu i poszukać informacji o produkcie, niż poprosić o radę sprzedawcy.
Mobile jest ważne, ale desktop nie składa broni. Chociaż prawdopodobnie użycie telefonów komórkowych będzie rosło podczas zakupów, to jednak aż 67% kupujących w Amazon twierdzi, że woli robić zakupy na komputerze. Mobilność rośnie, ale wciąż ważne jest zapewnienie płynnego przejścia między kanałami, aby usunąć przeszkody, które mogłyby uniemożliwić sprzedaż.
4. Media społecznościowe dojrzeją jako kanał e-commerce
Media społecznościowe i e-commerce łączą siły, aby zapewnić sprawne zakupy.
Dane pokazują, że media społecznościowe były najszybciej rozwijającym się trendem i źródłem transakcji dla e-commerce od 2016 do 2019 roku. Dzięki Instagramowi i Pinterestowi, trend ten prawdopodobnie utrzyma się w nadchodzących latach.
Oczywiście nakłonienie konsumentów do opuszczania mediów społecznościowych i przeklik do witryny sklepowej zawsze stanowiło barierę dla konwersji. Jednak teraz użytkownicy Instagram w USA mogą kupować bezpośrednio z aplikacji. Jest to jeden z najbardziej ekscytujących trendów w e-commerce, ponieważ umożliwia sprzedawcom docierać do konsumentów za pomocą infuencer marketingu i treści generowanych przez użytkowników podczas zakupów.
5. Instagram zapewni duży potencjał wzrostu e-commerce w 2020 roku
Rosnące znaczenie Instagrama jako platformy może mieć ogromny wpływ na krajobraz e-commerce w 2020 r.
Powód, dla którego Instagram koncentruje się na zakupach online, można przypisać fenomenalnej wielkości rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych. Wzrost e-commerce w aplikacji zwiększa również ich przychody z reklam, ponieważ sprzedawcy online dążą do zwiększenia ruchu na swoich stronach produktów.
Aby zmaksymalizować sprzedaż w 2020 r., sprzedawcy online muszą postrzegać Instagram jako główny kanał oraz odpowiednio poświęcić swoją uwagę i zasoby. Ponad 80% użytkowników Instagrama twierdzi, że aplikacja pomaga im podejmować decyzje zakupowe i odkrywać nowe produkty. Liczba ta ma wzrosnąć jeszcze bardziej w ciągu najbliższych kilku lat.