Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Cięcie kosztów i oszczędności na reklamie i marketingu. Wydawaj pieniądze z głową!

11 lipca 2015

Na wielu uczelniach i szkoleniach podkreśla się, że działania marketingowe pożerają budżet nie przynosząc realnych efektów nie przekładając się na zyski.

Oczywiście w większości przypadków, gdy działania reklamowe są przypadkowe a grupa docelowa losowa nie można oczekiwać zbyt wielu efektów. Jak zyskać nowe leady i sprzedaż dzięki działaniom promocyjnym?

Jak przekonuje ekspert marketingu internetowego Bartosz Paczyński, którego agencja social media Faceid.pl świadczy usługi dla firm z całej Polski – w tym także w ramach tematu tabu jakim jest marketing prawniczy – „Kluczowym aspektem jest dokładna analiza grupy docelowej […]”

Czym jest grupa docelowa?

Grupą docelową określamy zbiór osób, które w efekcie naszych działań reklamowych mają zapoznać się z prezentowanym przekazem reklamowym i podjąć oczekiwaną przez reklamodawcę decyzję. Dla części reklamodawców będzie to realna sprzedaż produktu, dla innych pozostawienie adresu e-mail, a jeszcze innych wejście na stronę www czyli działania zasięgowe.

Dobranie odpowiedniej grupy docelowej jest kluczowe dla optymalizacji kosztów względem efektywności oraz współczynnika ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji).

Jak podkreśla Bartosz Paczyński: „Wielu reklamodawców oczekuje od swoich działów lub agencji tylko działań PR. Efekty te są osiągane poprzez emisję reklam w modelu flat fee, CPM lub co gorsza w prasie drukowanej. Dyrektorzy marketingu zapominają, iż w dzisiejszych czasach każdego użytkownika Internetu można precyzyjne namierzyć w celu analizy jego upodobań, zwyczajów i nawyków a także w celu dalszej emisji reklam (remarketingu) – w dodatku takie działanie jest proste w implementacji i w pełni legalne.”

Jak dobrać odpowiednie medium?

Gdy wybraliśmy odpowiednią grupę docelową oraz poznaliśmy jej nawyki, zwyczaje oraz upodobania konieczne jest dotarcie do owej grupy z przekazem reklamowym.

Kluczem jest także rzetelne i bezstronne określenie z jakich mediów nasi potencjalni Klienci korzystają.

Firmy, które odnoszą sukces na polu działań marketingowych są skupione na działaniach analitycznych, które pozwalają opracować strategię komunikacji i działań optymalizując koszty i czas prowadzenia kampanii.

O ile naszym targetem nie są emeryci lub osoby po 60 roku życia, które korzystają z prasy drukowanej i przekazu TV najlepszym medium dotarcia i jednym z najbardziej mierzalnych jest Internet.

Akademia sprzedaży, którą prowadzi Paczyński przedstawia narzędzia i edukuje dziesiątki przedsiębiorców właśnie z działań promocyjnych w Internecie.

Jak przekonuje Paczyński „Kluczem do sprzedaży w Internecie jest nie tylko posiadanie produktu ale i jego promocja. Co ważne promocja nie ogranicza się do emisji reklam i napastowania mailami lecz do zbudowania i podtrzymania więzi z Klientem, który to zadowolony z usług powróci do naszej firmy po kolejne usługi.”

Gdzie tu widać oszczędności?

Przy odpowiednim zaplanowaniu budżetów, kanałów promocji i co najważniejsze grup docelowych oszczędności pojawiają się same.
Koszty za kliknięcia lub konwersje maleją. Ilość zapytań ofertowych wzrasta. Wartość koszyków się podnosi.

Odpowiednio przeszkolony dział marketingu, który czuje „bluesa” potrafi wykrzesać z prostych działań promocyjnych dużą dozę zaangażowania i konwersji z na pozór prostych działań marketingowych jakie na co dzień atakują Klientów z każdej strony.

FaceIDJak podkreśla Bartosz Paczyński z Agencji FaceDI.pl: „Kluczem nie jest zatrudnienie agencji lub marketingowa. Kluczem jest zatrudnienie mistrza w swoich fachu, który pracując sprawi, iż wydane 100 zł zamieni się w 150 zł”.

Oczywiście prowadzenie działań marketingowych samo w sobie nie gwarantuje sukcesu. Do pełnej satysfakcji z działania i dynamicznego rozwijania biznesu konieczne jest kooperacja działów marketingu, sprzedaży, obsługi oraz nienaganna dostawa produktów do Klienta.

Tagi:

Podobne artykuły :