Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Wiosenne porządki? w Internecie

9 kwietnia 2009

Idzie wiosnaWreszcie nadszedł długo oczekiwany, chyba przez większość z nas, czas ? wiosna. Dni, które stają się coraz dłuższe i cieplejsze sprawiają, że dostrzegamy więcej pozytywnych aspektów w naszym życiu. Wszystko wygląda efektownie, dopóki nie przyjrzymy się naszym zaniedbanym przez zimę? ogrodom.


Poszarzały, zarosły chwastami ? nie wyglądają zbyt okazale. Sytuacja nie jest jednak beznadziejna. Jeśli mamy odpowiednią wiedzę i narzędzia możemy uformować zieleń wokół naszego domu w sposób, który będzie atrakcyjny dla nas i naszego otoczenia. Podobnie sytuacja się ma z? wizerunkiem naszej firmy w Internecie. Niestety często budzimy się za późno ? gdy nasz internetowy wizerunek jest już zaniedbany i zachwaszczony. Pozostaje nam wówczas sięgnięcie po narzędzia e-PR, w tym Net PR Synergy.

O wizerunku
Jeszcze do niedawna wizerunek traktowany był przez niektórych przedsiębiorców jako luksusowy dodatek do codziennej działalności firmy ? wyraz tymczasowej mody lub wynik realizowania strategii wizerunkowej korporacji. Polscy przedsiębiorcy zaczynają jednak rozumieć, że wizerunek realnie wpływa na sposób zachowania otoczenia firmy i przez to jest niesamowicie ważny z biznesowego punktu widzenia.

Internet ? nasz ?ogród?
Wróćmy do Internetu. Internet jest coraz popularniejszym źródłem informacji. Z zasobów globalnej sieci korzysta już niemal 16 milionów Polaków (Geminus 2009). To na stronach internetowych publikuje się raporty kwartalne dla inwestorów. Jest to istotne oczywiście dla firm, które są notowane na giełdzie. Właśnie w Internecie wyszukuje się potencjalnych partnerów biznesowych. To tam nasi potencjalni klienci zasięgają informacji. Inwestorzy, partnerzy, klienci i pracownicy poszukują informacji na temat firmy i na ich podstawie często podejmują ważne dla nas decyzje ? wyjaśnia Wiktor W. Kammer z agencji Times Square Public Relations.

Zachwaszczenie i porządki
Biorąc pod uwagę powyższe fakty łatwo zrozumieć jak ważny jest dla naszej firmy wizerunek w Internecie. Zastanówmy się teraz przez chwilkę, co możemy znaleźć w naszym pozostawionym bez pielęgnacji wizerunkowym ogrodzie? Rozpocznijmy od najbliższej grządki ? strony internetowej. Firmowa strona www jest jedynym miejscem w Internecie, na którego wygląd mamy całkowity wpływ. Możemy ją dowolnie zagospodarować, zasiać co tylko zechcemy i uformować według własnego upodobania. Jeśli nasza strona jest zaniedbana i nie zawiera nowych tekstów, zdjęć, multimediów, to pierwszym naszym wiosennym działaniem powinno być jej uporządkowanie ? usunięcie starych treści i dodanie aktualnych.

Mniejszy wpływ mamy na pozostałą część zawartości Internetu ? mniejszy ale nie żaden. Musimy przeprowadzić dokładny przegląd wpisów na temat naszej firmy ? zobaczyć czy i jak o nas mówią. Najwięcej dzieje się na forach internetowych i w blogosferze. Internauci lubią dzielić się swoją opinią na temat firmy, usługi czy produktu. Nie zawsze są to pozytywne komentarze. Trzeba pamiętać, że o wiele chętniej i częściej mówimy o sprawach negatywnych (gdy spotka nas coś nieprzyjemnego ze strony firmy) niż pozytywnych. W ramach naszych wiosennych porządków powinniśmy spróbować kontrowersyjne sprawy wyjaśnić i sprostować. Warto przy tym wspomnieć, że nie możemy podawać się za kogoś innego niż w rzeczywistości jesteśmy. Internauci są bardzo czujni i bardzo łatwo wykrywają oszustwa na forum. Konsekwencje tego rodzaju działalności są zwykle bardzo dotkliwe dla firmy. 

Trudno potem odbudować zaufanie.
Forum i blogi to nie wszystko. Po ?zimowym” sposobie działań wizerunkowych w sieci  (czyli ich braku) możemy napotkać także inne chwasty będące np. wynikiem tzw. ?czarnego PR?. Być może pojawiły się negatywne artykuły godzące w dobre imię firmy. Tych niechcianych trujących nasz wizerunek treści nie da się usunąć. Można i trzeba je przykryć tymi bardziej dla nas atrakcyjnymi/nam sprzyjającymi. Do tego potrzebujemy odpowiednich narzędzi ? e-PRowych. Nie wystarczą same publikacje przedstawiające naszą firmę w wybranym przez nas świetle. Musimy postarać się tez żeby ?przykryły? złe przekazy na nasz temat. Do tego służy Net PR Synergy, które wspiera działania wizerunkowe w Internecie narzędziami pozycjonerskimi. Oczywiście żeby móc pozycjonować dane artykuły należy najpierw odpowiednio dobrać serwisy internetowe i prowadzić odpowiedni relacje z dziennikarzami. Warto wynająć do tych prac wizerunkowych ogrodników, czyli agencję e-PR ? dodaje Wiktor W. Kammer.


Wizerunek jest jak ogród. Pielęgnowany i regularnie doglądany wygląda okazale. Jest tym, z czego możemy być dumni. Przez niego pokazujemy, jacy rzeczywiście jesteśmy, jaka jest nasza wrażliwość, prawdziwa twarz. Natomiast każde zaniedbanie przynosi katastrofalne skutki. Ogród pozostawiony sam sobie rozrasta się według swoich własnych wewnętrznych praw. Do głosu dochodzą niezależne od nas czynniki takie jak: pogoda, chwasty, szkodniki. Niekontrolowany ogród żyje własnym życiem. Z wizerunkiem jest podobnie. Zwłaszcza jeśli mówimy o wizerunku w Internecie, w którym czas akcji i reakcji jest niezmiernie mały i intensywny. Procesy zmian zachodzą bardzo szybko i bardzo łatwo stracić nad nim kontrolę. Warto więc pamiętać o konieczności nie tylko samych porządków ale regularnego działania e-PR ? trwałego pielęgnowania swojego wizerunku.

Anna Adamska
Times Square Public Relations
www.timessquare.pl

Przejdź do spisu treści blisko 800 porad finansowych zawartych na portalu ,

Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,

Przejdź do działu Nowe produkty finansowe

Tagi:

Podobne artykuły :