Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Programy lojalnościowe banków – czy warto w nich uczestniczyć?

4 grudnia 2011

Programy lojalnościowe to coraz częstsza forma zachęty do skorzystania z usług banków. Czy rzeczywiście warto brać w nich udział?
Programy lojalnościowe są formą promocji, która coraz wyraźniej zyskuje na znaczeniu w pozyskiwaniu nowych klientów. Wbrew nazwie, skuteczna promocja programu nie tylko pomoże zatrzymać obecnych klientów ? zdobyć ich lojalność ? ale także zdobyć nowych.

Czynny udział
Ideą programu lojalnościowego jest nie tylko pozyskanie i zatrzymanie klienta na dłużej. Z biernego klienta niewiele będzie pożytku. Chodzi więc o to, abyśmy aktywnie korzystali z usług bankowych.

Dobrą ilustracją tego faktu jest program lojalnościowy banku Nordea ?Nordea Benefit?. ?Im szerszy zakres Twojej współpracy z bankiem Nordea, tym większe korzyści?, głosi strona www banku. Uczestnictwo w jednym z trzech wariantów programu jest uzależnione od aktywności klienta, a więc wielkości środków zgromadzonych na rachunkach. ?Klient Srebrny?, dla przykładu, powinien zapewnić miesięczne wpływy na konto w wysokości min. 2000 zł, korzystać z co najmniej trzech produktów banku oraz posiadać depozyty i/lub uruchomione kredyty na sumę min. 25 000 zł.

Co bank daje w zamian? Do dyspozycji mamy opiekę osobistego doradcy, niższe opłaty i prowizje, tańszy kredyt i wyższe oprocentowanie rachunku oszczędnościowego.

Świadoma lojalność
O ile celem programu lojalnościowego zawsze jest budowa pozycji banku i zwiększenie jego przychodów, to nie zawsze warunkiem odniesienia korzyści przez uczestników jest korzystanie z usług finansowych. Przykładem może tu być Program Rekomendacyjny Alior Banku. Za skuteczne polecenie usług banku naszym znajomym możemy dostać nawet 1200 zł premii.

Sprawdź porównanie kont osobistych ? tyle ofert naraz jeszcze nie widziałeś!

Zysk dla banku jest co najmniej podwójny. W wymiarze finansowym ważne jest oczywiście pozyskanie nowego klienta ? aspekt lojalnościowy nie odgrywa więc tutaj roli pierwszoplanowej. Ogromne znaczenie ma jednak wymiar wizerunkowy. Twarzą banku w tym momencie przestaje być aktor z reklamy telewizyjnej, a staje się nią nasz dobry znajomy, do którego mamy pełne zaufanie.

Programy partnerskie banków
Bank i nazwa programu Opis programu
BZ WBK

Wydajesz& Zarabiasz z kart1

Za otwiercie Konta Wydajesz & Zarabiasz wraz z kart1 MasterCard PAYBACK Multi otrzymamy 50z3. Za odbiór karty kredytowej MasterCard PAYBACK otrzymamy kolejne 50 z3. Do ka?dej karty dostaniemy na „dzien dobry” 1000 punktów. Robi1c zakupy u partnerów programu, otrzymujemy punkty, które s1 wymieniane na nagrody z katalogu. Nagroda „kosztuje” min. 500 punktów. 1 punkt dostajemy za wydanie 3 z3
Citi Handlowy

Karta kredytowa Citibank Wizz Air World MasterCard

Zbieramy punkty, który wymieniamy na bilety lotnicze z op3at1 rezerwacyjn1 0 z3 na wszystkie loty. Do tego otrzymujemy m.in. rabaty w 4700 sklepów i punktów us3ugowych oraz limit kredytowy do 50 000 z3. Na „dzien dobry” otrzymujemy 1000 punktów o wartooci 100 z3
Bank Nordea

Nordea Benefit

Program posiada trzy warianty w zale?nooci od zakresu korzystania z us3ug banku i wielkooci wp3ywów i depozytów na rachunku. Wspólnym mianownikiem wszystkich opcji s1 zmniejszone op3aty i prowizje bankowe.
ING

Bankujesz-kupujesz

Korzystaj1c z produktów ING, zbieramy punkty, które nastepnie mo?emy wykorzystaa przy zakupie produktów z katalogu ING. Aby zakupia produkt w promocyjnej cenie, niezbedne jest posiadanie okreolonej ilooci punktów
Raiffeisen

Statek Przygoda

Jeoli do3adujemy nasz telefon Orange przez system bankowooci elektronicznej Raiffeisen, mo?emy wzi1a udzia3 w losowaniu nagród (gotówka, telefon, konsola)
Polbank

Mania Wygrywania

Korzystaj1c z karty p3atniczej, zbieramy punkty. Osoby z najwieksz1 ilooci1 punktów otrzymuj1 nagrody
PeKaO

Program Rabatowy

P3ac1c dowoln1 kart1 p3atnicz1 w wybranych punktach, otrzymujemy rabat. Wysokooa rabatu jest uzale?niona od punktu, w którym dokonujemy zakupów
PKO BP

Konkurs z milionem

W konkursie mo?na wygraa 1 mln z3 lub jeden z 20 samochodów Nissan Juke. Aby wzi1a udzia3, nale?y za3o?ya lokate oraz zaproponowaa nazwe dla lokaty PKO BP
Millennium

Dobre Konto

Posiadacze dobrego konta otrzymaj1 zwrot 3% wydatków na zakupy do kwoty 50 z3/m-c
Meritum Bank

Konto Zarabiaj1ce

Zwrot 4% wydatków na paliwo (przy wp3ywach min. 1500 z3/m-c)
FM Bank

Zakupy z Premi1

Zwrot 0,5% transkacji dokonanych kart1 debetow1
BNP Paribas

Tablet i Bilet do Kina

1500 osób, które jako pierwsze zaktualizuj1 swoje dane, otrzyma podwójn1 wejociówke do kina na dowolny seans. Jeoli dodatkowo podpiszemy zgode na marketing, wexmiemy udzia3 w losowaniu tableta Samsung
mBank

Karta kredytowa Compensa Visa Classic

Do 10% rabatu na wybrane produkty Compensa
Alior Bank

Program Rekomendacyjny

Za skuteczne polecenie us3ug banku mo?na otrzymaa do 1200 z3 premii

W klientach banku, którzy polecają jego usługi, rodzi się z kolei coś, co można by nazwać ?świadomą lojalnością?. Rekomendacja produktu to proces świadomej identyfikacji z jego pozytywnymi walorami. Polecając produkt, przekonujemy również siebie o tym, że nasza własna decyzja rozpoczęcia współpracy z bankiem była właściwa. Program ma więc nie tylko wymiar finansowy, ale także, a nawet przede wszystkim, emocjonalny, a to będzie mieć z kolei ogromne znaczenie z punktu widzenia budowania trwałej relacji klienta z bankiem.
Podobny rodzaj identyfikacji wytwarza się w momencie dopuszczenia klientów do współdecydowania o kształcie produktów banku. W ?Konkursie z milionem? Banku PKO BP możemy zaproponować nazwę dla lokaty, pod warunkiem jednak, że sami jedną założymy.

Twardy pieniądz
Autor angielskiego przysłowia ?Absence Makes The Heart Grow Fonder? (rozstanie wzmacnia uczucia) z pewnością nie myślał o pieniądzach. Na złotówki czekać nie lubimy, bez względu na to, czy ich źródłem jest pensja, czy program lojalnościowy. Wiedzą o tym także banki. Stąd wiele programów lojalnościowych ma konkretny wymiar finansowy, który ma być dla nas odczuwalny niemal ?tu i teraz?.

Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem staje się zwrot części wydatków dokonanych kartą debetową. Posiadacze ?Konta Zarabiającego? w Meritum Banku otrzymają zwrot 4% wydatków na paliwo do kwoty 30 zł miesięcznie, co jest bardzo praktycznym i kuszącym rozwiązaniem dla kierowców tankujących coraz droższe paliwo. Podobne rozwiązanie funkcjonuje w ramach ?Dobrego Konta? banku Millennium, gdzie otrzymamy zwrot 3% wydatków na zakupy do kwoty 50 zł miesięcznie.

Uczestnictwo w tego rodzaju programach daje nam poczucie konkretnych korzyści praktycznie w momencie zakupu. W skali roku, jeśli mamy odpowiednio duże wydatki, możemy zaoszczędzić do 600 zł (posiadacze ?Dobrego Konta?). Jeśli zastanawiamy się nad uczestnictwem w programie lojalnościowym, może to być pewien argument.

Nie jesteś zadowolony ze swojego konta? Zmień je na lepsze!

Zbieraj punkty i wygrywaj nagrody!

Pisząc o programach lojalnościowych nie można nie wspomnieć o programie Payback. O jego popularności może świadczyć choćby fakt, że firma ma już w Polsce ponad 8 mln klientów. Payback jest szczególnie dobrze znany kierowcom ? wiele stacji benzynowych oferuje punkty za zakupy. Punkty z kolei możemy wymienić na nagrody z firmowego katalogu.

Partnerem Payback jest m.in. bank BZ WBK. Płacąc kartami MasterCard wydanymi do konta ?Wydajesz & Zarabiasz? u partnerów programu zbieramy punkty, które następnie wymieniamy na nagrody z katalogu. Jeden punkt ?kosztuje? 3 zł, tymczasem koszt nagrody to min. 500 pkt. Jak łatwo policzyć, żeby ją otrzymać musimy wydać min. 1500 zł. Prędzej czy później jednak pieniądze te wydamy na zakupach, tak więc uczestnictwo w programie nie wymaga od nas żadnego ponadstandardowego wysiłku.

Czy warto?
To pytanie zawsze warto sobie zadać przy wyborze produktów finansowych. Program lojalnościowy lub jego brak nie powinien odgrywać tutaj pierwszorzędnej roli. Warto przede wszystkim przeanalizować sposób, w jaki korzystamy z konta w kontekście rozwiązań, które proponują banki. Może się bowiem okazać, że koszty i niedogodności z tym związane przewyższą zyski związane z uczestnictwem w programie lojalnościowym.

Program lojalnościowy może być jednak dodatkową zachętą, zwłaszcza jeśli udział w nim nie wymaga dodatkowego wysiłku. Jeśli tak czy inaczej korzystamy z karty płatniczej lub mamy możliwość polecenia usług, z których rzeczywiście sami jesteśmy zadowoleni, dlaczego nie mieć z tego dodatkowych korzyści?

opracowanie:
Porównywarka finansowa
www.TotalMoney.pl

Przejdź do spisu treści ponad 1500 porad finansowych zawartych na portalu ,


Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,

Przejdź do działu Nowe produkty finansowe

Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com

Tagi: , ,

Podobne artykuły :