Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Lokata przez Internet czy w placówce?

13 września 2012

Jedni czują się pewniej, jeśli lokatę ze swoich oszczędności założą w oddziale, inni cenią sobie wygodę otwierania depozytów przez Internet. Analitycy porównywarki finansowej  Comperia.pl sprawdzili, które rozwiązanie jest korzystniejsze.

Lokata w Internecie
Lokaty internetowe mają różną postać. Najczęściej klient, który w danym banku posiada konto osobiste z dostępem do bankowości elektronicznej, bez żadnych problemów może po zalogowaniu się na swój rachunek otworzyć depozyt dosłownie w minutę.

Są również banki, które oferują lokaty także tym klientom, którzy nie posiadają w danej instytucji konta osobistego. Co więcej, czasem wręcz nie posiadają ROR-ów w swojej ofercie. Jak wówczas wygląda proces zakładania lokaty? Różnie. Na przykład w Santander Consumer Banku, po złożeniu internetowego wniosku, należy poczekać na kontakt od doradcy z Centrum Telefonicznego banku, a on sfinalizuje proces zakładania lokaty. W innych bankach klienci mogą np. otrzymać tymczasowy dostęp do systemu bankowości internetowej w celu obsługi swoich lokat lub maila z potwierdzeniem przyjęcia wniosku i prośbą o przelanie środków na dany numer rachunku (a po tym kolejnego maila z potwierdzeniem otwarcia depozytu).

Przewagą zakładania lokat przez Internet jest z pewnością wygoda oraz oszczędność czasu. W końcu nie w każdym mieście działa placówka danego banku, a nawet jeśli jest, to klient może zwyczajnie nie mieć czasu, żeby się do niej udać. Tymczasem internetowy wniosek o otwarcie lokaty można wypełnić 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, nie ruszając się sprzed ekranu komputera.

Co więcej – czasem bywa, że oprocentowanie lokat internetowych jest wyższe niż depozytów zakładanych w placówce, zwykle o 0,1 lub 0,2 punktu procentowego.

Lokata w placówce
Wizyta w oddziale banku jest właściwie jedynym sposobem na otworzenie lokaty dla osób nieskomputeryzowanych, nieobytych z Internetem. To także sposób dla tych, którzy nie mają konta lub dostępu internetowego do banku – środki można nieraz po prostu wpłacić na lokatę gotówką w oddziale banku.

Dla wielu osób nie bez znaczenia jest jednak także bezpośredni kontakt z doradcą bankowym. Czują się wówczas spokojniejsze o swoje pieniądze, a wszelkie wątpliwości mogą rozwiać na miejscu. Takiego uczucia z pewnością nie ma przed ekranem komputera, czy nawet podczas kontaktu telefonicznego z infolinią. Dla wielu osób ma również znaczenie, że telefon na infolinię oznacza koszty, natomiast w oddziale doradca służy wiedzą i informacją za darmo .

Do oddziału można przyjść niezdecydowanym co do wyboru sposobu oszczędzania czy konkretnej lokaty. Można liczyć na poradę eksperta bankowego, który dobierze depozyt optymalnie do potrzeb klienta. W Internecie trzeba samemu wiedzieć dokładnie, jaką lokatę założyć.

Ten kontakt bezpośredni w placówce ma jeszcze jedną zaletę (szczególnie jeśli przyniesie się większą kwotę, np. kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy złotych) – na miejscu można próbować negocjować oprocentowanie lokaty.

autor:
Mikołaj Fidziński
analityk porównywarki
www.Comperia.pl

Przejdź do spisu treści ponad 1500 porad finansowych zawartych na portalu,

Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,
Przejdź do działu Nowe produkty finansowe

Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com

Tagi: , ,

Podobne artykuły :