Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Ile zarabia na Tobie bank?

11 grudnia 2015

Zazwyczaj przy wyborze konta bankowego zastanawiamy się, ile będziemy musieli za nie płacić. Odwrócenie tego pytania wydaje się zapewne niektórym nielogiczne – za co bank miałby płacić nam? Chociaż na większości z nas to bank zarabia pieniądze, odwrotna kolej rzeczy jest jednak możliwa i warto się przyjrzeć temu tematowi.

Klient dla banku w zasadzie zawsze oznacza zysk. Łatwo zauważyć, że na promowanie ofert bankowych wydawane są ogromne sumy – niemal codziennie widzimy reklamy banków w telewizji i Internecie. Niekiedy w kampaniach banków pojawiają się znane gwiazdy filmowe, sportowcy, czy celebryci – zarówno polscy (np. Marek Kondrat – ING), jak i zagraniczni (Antonio Banderas, czy nawet sam Chuck Norris – Bzwbk). Intuicyjnie można stwierdzić że tak duże nakłady pewnie się opłacają. Jak pokazuje rzeczywistość, tak faktycznie jest – jak na nas zarabiają banki i czy jako klient możemy zarobić także na nich?

Już samo przetrzymywanie pieniędzy które lokujemy na rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym stanowi dla banku korzyść, gdyż może nimi dowolnie „obracać”. Natomiast większe zyski zaczynają się w momencie gdy klient sięga po dodatkowe produkty finansowe, począwszy od karty kredytowej, a skończywszy na kredycie hipotecznym o wartości kilkuset tysięcy złotych. Po stronie kosztów pozostaje obsługa klienta oraz funkcjonalność konta, która w dobie bankowości internetowej nie stanowi dużego kosztu dla banków.

ile_zarabia_na_nas_bankZ perspektywy banku jest zatem o kogo walczyć – nigdy nie wiadomo czy dany klient nie postanowi w niedalekiej perspektywie wnioskować o kredyt lub nie otworzy firmy, co może się wiązać z wieloma innymi korzyściami dla banku (jeśli tylko klient postanowi otworzyć w nim konto firmowe).

Jedną z podstawowych rzeczy przyciągających klientów do danego banku (oprócz warunków konta osobistego) jest wysoko oprocentowana lokata – często warunkiem jej założenia jest jednoczesne otwarcie rachunku indywidualnego.

W ostatnich latach na popularności zyskują promocje „cashback” (http://kontomania.pl/cashback) oraz programy lojalnościowe. Opierają się na wynagradzaniu klienta za dokonywanie określonych płatności – w formie zwrotu części (danego procenta) wydatków na konto lub zbieraniu punktów i późniejszej ich wymianie na nagrody. Coraz częściej banki podejmują taką współpracę z konkretnymi firmami – np. dostarczającymi energię elektryczną; cashback wówczas może polegać na zwrocie określonego procenta wydatków na rzecz danego dostawcy mediów.

Aktualne rankingi kont osobistych i firmowych, wraz z opisami takich promocji, znajdziesz na stronie kontomania.pl

Tagi: ,

Podobne artykuły :