Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Oszczędność czasu dzięki pośrednikowi

24 lutego 2011

Dla internautów biorących udział w ankiecie firmy Metrohouse & Partnerzy największą korzyścią wynikającą z obsługi przez agenta nieruchomości jest? oszczędność czasu. Z pośrednikiem szybciej i sprawniej. W ankiecie przygotowanej na stronach metrohouse.pl i partnerzy.pl internauci mieli możliwość odpowiedzi na pytanie o powody korzystania z biur pośrednictwa. Aż 35 proc. udzielonych odpowiedzi wskazuje, że pośrednik jest angażowany w proces transakcyjny, aby zaoszczędzić na czasie.

Na drugim miejscu ankietowani wskazywali na fachową/profesjonalną pomoc w realizacji zlecenia (29 proc.). Bezpieczeństwo zakupu i bogatą ofertę wskazano odpowiednio w 19 i 17 proc. odpowiedzi.   

- Choć wyniki ankiety mogą być dość zaskakujące, to z praktyki wiem, że klienci w nawale obowiązków szczególnie doceniają fakt, że dzięki agentowi mogą zaoszczędzić dużo czasu, mówi Marcin Kubiak, dyrektor biura Metrohouse we Wrocławiu. – Klienci są zabiegani, często powierzają nam klucze od mieszkań, doceniają to, że w ich imieniu agent umówi spotkanie, skoordynuje kontakt z doradcą kredytowym, wynegocjuje cenę nieruchomości i przygotuje komplet dokumentów do transakcji. W dużych miastach, gdzie tempo życia jest bardzo szybkie, sprzedaż lub kupno mieszkania we własnym zakresie jest szalenie czasochłonne, dodaje Marcin Kubiak.

Potrzeba więcej pośredników
Obecnie w Polsce licencje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomościami posiada ponad 15 000 osób. W agencjach nieruchomości może pracować nawet kilka razy więcej agentów, ponieważ osoby zatrudnione w charakterze asystentów wykonują czynności pomocnicze w obrocie nieruchomościami.

Porównując liczbę licencjonowanych agentów działających w Polsce do innych krajów europejskich można zauważyć, że rynek pośrednictwa nadal jest w stanie wchłonąć dużą grupę adeptów tego zawodu. ? W Polsce jeden pośrednik przypada na blisko 2500 mieszkańców. To jeden z gorszych wyników w Europie. Rynek bez problemu jest w stanie przyjąć nowych pośredników, tym bardziej, że jest wiele obszarów, które wymagają zagospodarowania, mówi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse & Partnerzy.
Wzrastające zapotrzebowanie na pośredników wynika m.in. ze zmian społecznych ? specjalistyczne usługi powierzane są w ręce wykwalifikowanych ku temu doradców. Swój udział w popularyzowaniu usług pośrednictwa mają również sami pośrednicy. Pobieranie prowizji tylko od kupującego okazało się doskonałym modelem współpracy zachęcającym do skorzystania z usługi. Według badań portalu szybko.pl 13 proc. pośredników zamierza w 2011 r. pobierać prowizję tylko od jednej strony transakcji. ? Korzyści są obopólne ? agenci odnotowują więcej transakcji, a dla klientów usługi biur pośrednictwa są bardziej dostępne. Klienci zmieniają stereotypową opinię na temat pośredników, polecają ich rodzinie i znajomym, podsumowuje Mariusz Kania.

Ocenia się, że w największych polskich miastach agenci nieruchomości pośredniczą w co piątej transakcji na rynku wtórnym.

Marcin Jańczuk
mjanczuk@metrohouse.pl
tel. 668 820 616

Metrohouse & Partnerzy S.A. powstała w wyniku fuzji spółek Metrohouse S.A. i Partnerzy Nieruchomości sp. z o.o. Mniejszościowych akcjonariuszem spółki jest BZ WBK Inwestycje sp. z o.o., która wchodzi w skład Grupy Banku Zachodniego WBK. Metrohouse & Partnerzy S.A. to 49 zespołów sprzedażowych, prawie 500 brokerów oraz doradców nieruchomości i lokalizacje w kilkunastu miastach w ośmiu województwach. Spółka rozwija sieć sprzedaży w oparciu o placówki własne i franczyzowe. Oferta Metrohouse & Partnerzy S.A. obejmuje pośrednictwo w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. W skład grupy Metrohouse & Partnerzy wchodzi również dział kredytowy Metrofinance (w ubiegłym roku pośredniczył w uzyskaniu finansowania nieruchomości na łączną kwotę 155 milionów złotych), Salon Dewelopera ? wyodrębniona ze struktur firmy komórka obsługująca oferty z rynku pierwotnego oraz wydawnictwo Giełda Nieruchomości Pomorze wydające miesięcznik Giełda Nieruchomości Polska z ofertami nieruchomości i wiadomościami z lokalnego rynku nieruchomości. W 2010 r. w VI Rankingu Firm Rynku Nieruchomości miesięcznika C.H. Beck Nieruchomości firma Metrohouse & Partnerzy została sklasyfikowana na I miejscu wśród działających na rynku agencji nieruchomości.

Przejdź do spisu treści ponad 1500 porad finansowych zawartych na portalu ,


Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,

Przejdź do działu Nowe produkty finansowe

Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com

Tagi:

Podobne artykuły :