Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Nieruchomości – skuteczniejsze negocjacje na wiosnę

14 maja 2010

Po raz pierwszy od kilkunastu miesięcy zaobserwowaliśmy zwiększenie marginesu negocjacyjnego przy sprzedaży mieszkań w Warszawie. Jednocześnie istotnie wydłużył się czas sprzedaży, lecz ma to swoje uzasadnienie w strukturze przeprowadzanych w tym okresie transakcji.




Komentarz
W przeciwieństwie do dwóch pierwszych miesięcy bieżącego roku, marzec i kwiecień przyniosły ze sobą transakcje większych powierzchniowo lokali. Ma to bezpośrednie przełożenie na średni czas sprzedaży mieszkania, który ze stu dni na początku roku wzrósł o kolejne 28. Nie ma powodów, by sądzić, że okres ten będzie nadal się wydłużał. W przeprowadzonych przez Metrohouse w ostatnich dwóch miesiącach w Warszawie transakcjach, znalazła się duża pula mieszkań, które na nabywcę czekały ponad 200 dni. To właśnie one są w dużym stopniu odpowiedzialne za znaczny wzrost czasu sprzedaży.

Dla kupujących używane mieszkanie w Warszawie optymistyczną informacją powinno być odnotowane zwiększenie możliwości negocjacyjnych. Po raz pierwszy od kilkunastu miesięcy zaobserwowaliśmy nieznaczny wzrost różnicy pomiędzy ceną transakcyjną a ofertową. Średnia wartość procentowa negocjacji w Warszawie wyniosła 2,1 proc. ceny wywoławczej. Tymczasem sprzedający w miejscowościach podwarszawskich usztywniają się w negocjacjach. W porównaniu do pierwszych dwóch miesięcy br., wiosenne transakcje charakteryzują się nawet niższymi możliwościami negocjacyjnymi niż w stolicy. Jednak w odróżnieniu od Warszawy, tylko 14 proc. mieszkań było eksponowanych na rynku dłużej niż 200 dni. To dwukrotnie mniej niż w stolicy, gdzie takie oferty stanowiły 29 proc. ogółu transakcji.

Mariusz Kania
prezes zarządu Metrohouse S.A.
www.metrohouse.pl

Metodologia
Analizie poddano ceny mieszkań z rynku wtórnego na podstawie transakcji przeprowadzonych przez brokerów Metrohouse S.A. w Warszawie i miastach satelickich.
Wartość negocjacji to wyrażona procentowo różnica pomiędzy ceną ofertową z momentu rejestracji oferty w bazie ofert Metrohouse a ceną transakcyjną uzgodnioną pomiędzy stronami umowy sprzedaży.
Czas sprzedaży został przedstawiony jako liczba dni ekspozycji oferty na rynku przez pośrednika od momentu zarejestrowania oferty w systemie, aż do dnia zawarcia transakcji. Średni czas sprzedaży wyraża średnia wewnętrzna z wykluczeniem 10% skrajnych danych zbioru (najkrótsze i najdłuższe czasy sprzedaży).
Zastrzeżenie:
Ekspozycja oferty na rynku może być odpowiednio dłuższa z uwagi na możliwość bezpośredniego oferowania nieruchomości przez właściciela przed podpisaniem umowy pośrednictwa z agencją.

Przejdź do spisu treści ponad 1500 porad finansowych zawartych na portalu ,


Przejdź na bloga www.blog.finanseosobiste.pl ,

Przejdź do działu Nowe produkty finansowe

Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com

Tagi: ,

Podobne artykuły :