Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Konto dla nowej firmy

6 marca 2012

Założenie rachunku bankowego jest jedną z pierwszych czynności podejmowanych przez ?świeżo upieczonego? przedsiębiorcę. Kiedy skompletuje już niezbędne do tego dokumenty (czyli REGON i wpis do ewidencji podmiotów gospodarczych) wybiera bank, za pośrednictwem którego będzie dokonywał wszelkich rozliczeń związanych z prowadzoną działalnością. Jaki bank wybrać? Który z nich oferuje najtańsze usługi? Sprawdźmy to!

Z pewnością każda osoba zakładająca działalność gospodarczą dokonuje wyboru banku według innego ?klucza?: zakłada rachunek firmowy w instytucji prowadzącej jej konto osobiste, korzysta z podpowiedzi znajomych prowadzących własne firmy, czy wreszcie (tak jak piszący te słowa) idzie do tego banku, który przysłał jej ofertę pocztą.

Postanowiliśmy poszukać najtańszego konta dla tzw. start?up?a, czyli przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczyna działalność i nie chce niepotrzebnie mnożyć kosztów (co zresztą jest cnotą w całym okresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej). Założenia, na podstawie których dokonaliśmy wyboru były następujące: klient: przedsiębiorca, który właśnie rozpoczyna działalność, wysokość salda na jego rachunku to 5 000 zł. Korzystając z bankowości internetowej wykonuje miesięcznie: 3 przelewy do ZUS, 2 do Urzędu Skarbowego i 10 przelewów zewnętrznych. Nasz klient korzysta też z bankomatów ? zarówno należących do sieci ?swojego? banku (2 wypłaty miesięcznie po 1 000 zł każda), jak i urządzeń ?obcych? (4 wypłaty miesięcznie w łącznej wysokości 1 000 zł). Zobaczmy, która z ofert bankowych będzie dla niego najkorzystniejsza!

Sprawdź oferty kredytów gotówkowych i wybierz najlepszy!

Kto w czołówce?
Nie powinno chyba nikogo dziwić, że na pierwszym miejscu ex eaquo znalazły się banki kojarzone z obsługą małych i średnich firm: Meritum Bank i Idea Bank.
Nasz przedsiębiorca decydując się na Meritum Bank mógłby skorzystać z Pakietu Meritum Bez Granic. Pakiet ten zawiera m.in. rachunek bieżący w PLN, rachunki pomocnicze (ich liczba może być dowolna) w złotych lub w walutach wymienialnych, karty debetowe do rachunku, system bankowości elektronicznej czy bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów na terenie Polski. Korzystanie z tego pakietu jest bezpłatne pod warunkiem, że nasz przedsiębiorca dokona w ciągu miesiąca transakcji bezgotówkowych kartą na kwotę min. 200 zł. W przeciwnym razie miesięczna opłata za kartę płatniczą wyniesie 2 zł. Warunek ten nie jest jednak trudny do spełnienia ? przy obecnych cenach paliwa koszt jednego tankowania ?do pełna? przekracza tę kwotę. Idea Bank z kolei proponuje ?młodym? przedsiębiorcom konto Firma to ja. Korzystanie z niego jest absolutnie bezpłatne. Dodatkowo, do końca stycznia, w ramach rachunku można założyć 3-miesięczną lokatę oprocentowaną w wysokości aż 12% w skali roku!

Na drugim miejscu znalazł się Bank Millennium i jego Konto Biznes Start. Propozycja ta jest przykładem oferty bankowej, w ramach której klient przez określony okres (w tym przypadku 18 miesięcy) zwolniony jest z opłat za prowadzenie rachunku (15 zł), przelewy krajowe (1 zł), za wydanie karty płatniczej (15 zł) oraz za korzystanie z niej (2,99 zł miesięcznie). Roczny koszt prowadzenia Konta Biznes Start to 48 zł. Wynika on z tego, że bank pobiera prowizję za wypłaty z ?obcych? bankomatów. Zaznaczyć trzeba, że dla potrzeb niniejszego zestawienia przyjęliśmy niższą ? wynoszącą 1 zł ? prowizję pobieraną za wypłaty z bankomatów należących do sieci BZ WBK i Cash 4 You. Korzystanie z urządzeń należących o do innych sieci łączy się z prowizją w wysokości 5 zł (co sprawiłoby, że roczny koszt prowadzenia rachunku wzrasta do 240 zł).

Trzecie miejsce przypadło Kontu z Lwem Direct oferowanemu przez ING Bank Śląski. Bank nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku, przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego, za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz za korzystanie z karty płatniczej. Kosztów korzystania z karty płatniczej klient nie ponosi pod warunkiem w dokonania w ciągu miesiąca transakcji bezgotówkowych kartą na kwotę min. 300 zł. W przeciwnym razie opłata za kartę płatniczą wyniesie 7 zł miesięcznie. Klient ING Banku Śląskiego płaci tylko za przelewy krajowe (0,9 zł za przelew). Roczny koszt prowadzenia Konta z Lwem Direct to 108 zł (przy założeniu nie pobierania przez bank opłaty za korzystanie z karty płatniczej.

Sprawdź promocyjne oferty dla biznesu!

Tuż za podium znalazł się trzecia instytucja specjalizująca się w obsłudze przedsiębiorstw ? FM Bank i jego Konto na 5-tkę (rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy oprocentowany 5,5% z kapitalizacją miesięczną). FM Bank również nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku, przelewy (darmowych jest 300 przelewów w miesiącu), wydanie (trzech kart wydanych do rachunku) i korzystanie z karty płatniczej. Roczny koszt korzystania z Konta na 5-tkę (120 zł) wynika z prowizji za wypłaty z ?obcych? bankomatów (2,5 zł). Dodać tu jeszcze trzeba, że prowadzenie konta będzie bezpłatne jeżeli klient założy rachunek z dostępem do bankowości internetowej i z kartą debetową, a średniomiesięczny obrót na koncie przekroczy 3000 zł. W przeciwnym wypadku pobierana będzie opłata w wysokości 20 zł miesięcznie.

? a kto nie?
Na końcu zestawienia znalazł się Bank Pekao. W jego przypadku roczny koszt korzystania z Pakietu Mój Biznes Net wynosi 743,88 zł. Dużą zaletą tego pakietu jest brak opłat za pakiet oraz korzystanie z bankomatów Pekao, krajowej i europejskiej sieci urządzeń grupy UCI i bankomatów sieci Euronet. Pekao pobiera jednak opłaty za przelewy, korzystanie z karty płatniczej i wypłaty z nie wymienionych powyżej sieci bankomatów.


Gdzie po konto?

Rozpoczynający działalność przedsiębiorca nie powinien mieć problemów ze znalezieniem banku, w którym założy rachunek. Placówek bankowych na ulicach naszych miast jest dużo, usługi dla małych firm oferują też banki internetowe (mBank czy Inteligo). Niektóre instytucje wysyłają do nowo zarejestrowanych firm propozycje skorzystania z ich usług. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko dokonać wyboru i założyć rachunek. Dokonując wyboru trzeba mieć na względzie koszty prowadzenia rachunku i inne opłaty z nim związane. Wiadomo, początkujący przedsiębiorca na początku działalności ponosi głównie jej koszty. Na niektóre z nich (np. składki ZUS) nie mamy niestety wpływu. Warto więc zadbać o to, by jak najmniej zapłacić za prowadzenie rachunku bankowego.

opracowanie:
Porównywarka finansowa
www.TotalMoney.pl

Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com

Tagi: ,

Podobne artykuły :