Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Kłopotliwa telekomunikacja

4 września 2012

Nazwy żyją wśród ludzi specjalnym życiem. Często marka producenta staje się nazwą całej grupy towarów – nosimy np. adidasy, choć mogą to być buty Nike czy Reeboka. Czasem bywa odwrotnie: przejęcie przez firmę jakiegoś słowa powoduje, że staje się ona postrzegana jako jedyny producent czy usługodawca.

Tak jest ze słowem „telekomunikacja”. Jak podaje Wikipedia: „dziedzina techniki i nauki, zajmująca się transmisją wszelkiego rodzaju informacji na odległość. Obejmuje również sposoby przetwarzania tych informacji, kodowanie, sprzęt telekomunikacyjny, teorie propagacji, sieci telekomunikacyjne i wiele innych zagadnień”.

W świadomości Polaków natomiast istnieje tylko Telekomunikacja Polska – kiedyś jedyny dostawca tych usług, teraz mający wielu konkurentów. Wszyscy prowadzą podobną działalność – ale problemem jest przekonanie o tym społeczeństwa en masse.

I nie wystarczy mieć słowa telekomunikacja w nazwie – jak np. spółka „Telekomunikacja Novum”. To może wręcz spowodować dodatkowe kłopoty, gdy przyjmujący jej przedstawiciela człowiek słyszy jedynie słowo „telekomunikacja” i kojarzy firme z TP.

Trudno się natomiast dziwić pomyłkom, gdy przedstawiciel innej spółki przedstawia się, mówiąc „Telekomunikacja Dzień Dobry”: konia z rzędem temu, kto zorientuje się, że to nazwa, a nie powitanie.

Niezależny Operator Międzystrefowy Sp. z o.o., czyli NOM, ze względu na rodzaj świadczonych usług jest firmą telekomunikacyjną. Spółka została założona w 1999 roku będąca operatorem telefonii stacjonarnej. Udziałowcami byli wtedy EXATEL SA (65%) oraz Polski Koncern Naftowy ORLEN SA (35%). Od czerwca 2007 r. jedynym właścicielem jest EXATEL. W 2001 roku, NOM rozpoczął świadczenie usług międzymiastowych, korzystając z numeru operatora 1044. W chwili obecnej firma świadczy też usługę WLR, czyli abonamentu, proponując klientom szeroki wahlarz planów taryfowych.

Jak się jednak okazuje, przynależność do coraz liczniejszego grona polskich firm telekomunikacyjnych nie wystarcza jeszcze, by samo słowo telekomunikacja stało się synonimem świadczonych usług, a nie nazwy firmy. W przekonaniu o tym Polaków nie pomagają marketingowe chwyty w stylu wspomnianej „Telekomunikacja Dzień Dobry”.

Najwłaściwsza wydaje się droga, która poszedł NOM: uruchamiając kampanie „Razem stajemy się lepsi“ (www.NOMrazem.pl), czym dołączył się do kampanii Orange (do niedawna Telekomunikaca Polska) w walce z nieuczciwymi handlowcami. To na pewno pomoże w upowszechnieniu znaczenia słowa „telekomunikacja” jako nazwy branży, a nie jednej firmy.

źródło: NOM

Tagi: , , , ,

Podobne artykuły :