Finanse osobiste



  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl
  • finanseosobiste.pl





KANAŁ RSS

Zasubskrybuj nowości w serwisie przez kanał RSS

Karty debetowe – szanse i możliwości

22 lipca 2010

Banki muszą wykazać więcej zaangażowania i innowacyjności w tworzenie programów rozwoju dla kart debetowych by sprawić, aby ich wydawanie stało się dla banków bardziej opłacalne, a ich używanie było atrakcyjną propozycją dla posiadaczy kart. To wniosek płynący z ogłoszonych dziś wyników międzynarodowych badań przeprowadzonych przez First Data, światowego lidera w dziedzinie handlu elektronicznego i usług płatniczych.


?Szanse i możliwości kart debetowych na świecie? są jednymi z pierwszych badań przeprowadzonych w celu zmierzenia rozwoju kart debetowych na światowych rynkach i oszacowania zarówno czynników wpływających na ten rozwój, jak i skutków dla branży bankowej. Raport zawiera dane uzyskane od 34 banków z całego świata działających w 10 krajach, reprezentujących zarówno rynki gospodarczo dojrzałe jak i te wschodzące. Przeprowadzeniem badań dla First Data zajęła się firma TowerGroup.  Badania objęły tak różne regiony jak Australię, Brazylię, Niemcy, Grecję, Indie, Meksyk, Polskę, Turcję, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Dodatkowo do poszerzenia perspektywy i głębszego spojrzenia na badany problem przyczyniły się inne wiodące firmy doradcze z Azji, Europy i obu Ameryk.

Poza potwierdzeniem faktu, że to karty debetowe są głównym i najczęściej używanym instrumentem dostępu do rachunku płatniczego, raport ?Szanse i możliwości kart debetowych na świecie? zaleca także, by strategie rozwoju banków były przygotowane na nadchodzące zagrożenia tak, aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości jakie niosą ze sobą karty debetowe.

?Banki mogą wykorzystać potencjał jaki tkwi w kartach debetowych, jeśli zrozumieją specyfikę ekonomiki, która wiąże się z tym rynkiem oraz dołożą tej samej innowacyjności w promowanie kart debetowych jaka do tej pory cechowała karty kredytowe? ? powiedział Paul Stanley, SVP Financial Services, EMEA, First Data. ?Jednakże nasze badania ostrzegają, że nadużycia i związane z nimi zwiększenie restrykcyjności regulacji prawnych mogą znacząco obniżyć jakość doświadczeń z kartami debetowymi, zarówno z punktu widzenia banków jak i ich klientów.?

Główne wnioski z badań zawierają:

Trendy wzrostu

– Działając na rynkach wschodzących banki powinny wykazać się bardziej pro aktywnym podejściem do edukowania klientów oraz aktywną współpracą ze sprzedawcami tak, by podnieść procent użytkowania kart debetowych, szczególnie w punktach sprzedaży przy użyciu terminala płatniczego. Użycie kart debetowych w punktach handlowo usługowych na niektórych rynkach wschodzących wynosi około 10%, gdy tymczasem pośród tych banków w Stanach Zjednoczonych sięga od 70 do 80%.  
– Prawdziwa szansa podniesienia rentowności oferty kart debetowych leży w nowych kanałach dokonywania płatności takich jak płatności mobilne, karty przedpłacone, karty zbliżeniowe i płatności online w sklepach internetowych. Powyższe stwierdzenie odnosi się przede wszystkim do rynków wschodzących i rozwijających się.
– Płatności mobilne i karty przepłacone będą głównym motorem rozwoju płatności elektronicznych wśród społeczności o niskim stopniu ubankowienia przede wszystkim na rynkach wschodzących. Już teraz odpowiednie programy zostały uruchomione przez banki w Brazylii, Meksyku i Turcji.
– Mało jest dowodów na to, że banki korzystają z dotychczas wypracowanych metod do rozwoju rynku kart kredytowych stosując je do kart debetowych. Banki, które tak postępują odnoszą sukces finansowy.

?Widzimy rozczarowujący brak innowacyjnych produktów oraz głębszej analizy rynku kart debetowych nawet pośród instytucji, które są niezwykle zaawansowane w rozwijaniu oferty swoich kart kredytowych.? ? powiedział Brian Riley, Dyrektor ds. Badań, Karty Bankowe, TowerGroup. ?Szczególny nacisk na nowe możliwości i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań powinny położyć rynki wschodzące?.

Potrzeba zrozumienia ekonomiki kart debetowych
– Wiązanie ofert kart debetowych z innymi produktami finansowymi sprawia bankom wielką trudność w dokładnym zrozumieniu specyficznej ekonomiki programów stworzonych dla kart debetowych.
– Większa świadomość relacji pomiędzy kanałem komunikacyjnym a produktem i uspójnienie strategii pomiędzy kartami kredytowymi a debetowymi oraz nacisk na promowanie korzyści płynących z posiadania konta bankowego są niezbędne do wytworzenia przynoszących zysk zachowań konsumenckich.
– Banki, które zdecydowały się na zewnętrzną obsługę procesów związanych z obsługą kart debetowych mają możliwość lepszego spojrzenia na koszty i przychody i dlatego mogą skupić się na działaniach prowadzących do ich rozwoju.

Maksymalizacja dochodowości kart debetowych
– Segmentacja bazy klientów i programy lojalnościowe będą miały coraz większy wpływ na promowanie lojalności klientów, ale będą dochodowe tylko wtedy, gdy zostaną zintegrowane z innymi ofertami bankowości detalicznej lub we współpracy ze sprzedawcami i innymi instytucjami.
– Zwiększanie poziomu użytkowania kart debetowych w punktach handlowo usługowych powinno być priorytetowe przede wszystkim dla banków w Europie i tych rynkach wschodzących, gdzie wypłaty z bankomatu stanowią powyżej 90% wszystkich transakcji kartami. W Indiach banki poinformowały, że nawet jednoprocentowy wzrost aktywowanych kart debetowych przekłada się na 20% wzrost ilości dokonywanych transakcji, co ukazuje skalę potencjału.
– Konkursy, nagrody, reklama i promocje w oddziałach bankowych są używane do promocji kart w punktach handlowych na różnych rynkach. Większe sieci handlowe mogą również wspomóc rozwój kart debetowych poprzez angażowanie klientów i prezentację użyteczności kart bezpośrednio w punktach sprzedaży.

Wpływ przepisów prawnych
– Na niemal wszystkich rynkach objętych badaniem nieustannie rosnąca ilość regulacji prawnych i przepisy dotyczące użytkowania kart debetowych stanowią wyzwanie dla obecnych modeli biznesowych.
– Rosnące regulacje prawne grożą ograniczeniem przychodów i powiększeniem kosztów prowadzenia programów rozwoju kart debetowych.
– Regulacje prawne zagrażają zdolności banku do wprowadzenia programów, które spowodowałyby polepszenie doświadczeń klienta przy użyciu kart debetowych oraz uczynią te programy bardziej zyskowne dla banku, co odbija się stratą zarówno dla klienta jaki i dla banku.

Zarządzanie ryzykiem
– Małe marże na obsłudze kart debetowych oznaczają, że poziom fraudów ma istotny wpływ na zyskowność lub straty w tej części działalności.
– Karty z mikroprocesorem i potwierdzanie transakcji kodem PIN są skuteczną bronią w walce z nadużyciami w przypadku transakcji kartą w punkcie handlowo usługowym, chociaż przykład Stanów Zjednoczonych podważa opłacalność wydawnictwa kart z mikroprocesorem ze względu na ograniczoną liczbę sklepów akceptujących taki rodzaj kart.
– Transakcje dokonywane poprzez innowacyjne kanały transakcyjne bez obecności karty mogą skutkować zwiększeniem ryzyka nadużyć. Banki powinny wziąć pod uwagę wprowadzanie technologii szyfrowania i tokenów do utrzymania danych kart bezpiecznych w tych środowiskach.

O badaniu
Raport zawiera dane uzyskane od 34 banków z całego świata działających w 10 krajach, reprezentujących zarówno rynki gospodarczo dojrzałe jak i te wschodzące. Przeprowadzeniem badań dla First Data zajęła się firma TowerGroup. Badania objęły tak różne regiony jak Australię, Brazylię, Niemcy, Grecję, Indie, Meksyk, Polskę, Turcję, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Dodatkowo do poszerzenia perspektywy i głębszego spojrzenia na badany problem przyczyniły się inne wiodące firmy doradcze z Azji, Europy i obu Ameryk.

First Data gwarantuje proste, szybkie i bezpieczne płatności elektroniczne za towary i usługi zarówno osobom prywatnym, jak firmom i instytucjom na całym świecie. Niezależnie od tego, czy środkiem płatności jest karta podarunkowa, kredytowa, debetowa czy czek, First Data bezpiecznie przetwarza transakcje, dostarczając niezbędnych informacji milionom punktów handlowo-usługowych i tysiącom wydawców kart w 37 krajach świata.  www.firstdata.com

First Data Polska S.A., właściciel marki POLCARD, obecnej na polskim rynku od grudnia 1990 roku, jest największym na polskim rynku agentem rozliczeniowym kart płatniczych świadczącym swoje usługi zarówno w sektorze bankowym, jak i handlowo-usługowym. W zakresie nowoczesnych płatności First Data Polska umożliwia punktom handlowo-usługowym przyjmowanie płatności kartami: dokonuje autoryzacji transakcji, ich przetwarzania oraz rozliczania. Firma posiada największą w Polsce sieć punktów akceptujących płatności kartami płatniczymi zapewniając kompleksową obsługę akceptacji kart VISA, VISA Electron, MASTERCARD, MASTERCARD Electronic, MAESTRO, POLCARD, DINERS CLUB i JCB. W obszarze nowoczesnych rozwiązań dla banków First Data Polska oferuje kompleksową obsługę outsourcingu kart: począwszy od ich personalizacji, wydawnictwa i zarządzania bazą kart, doi rozliczania transakcji krajowych. Ponadto firma świadczy usługi w zakresie autoryzacji i zarządzania bankomatami. www.firstdata.pl

Odwiedź inne serwisy grupy www.FinanseOsobiste.pl
www.nieruchomosciowo.biz
www.UbezpieczeniaPoLudzku.pl
www.poznajTFI.pl
www.AlternatywneInwestycje.com

Tagi: ,

Podobne artykuły :